EST. 2002

Kitüntetés a Honda mérnökeinek

(2007 június 18.) – Idén Franciaországban, Lyonban rendezték meg a Járművek Fokozott Védelmének 20. Nemzetközi Technikai Konferenciáját (ESV), ahol a Honda két fejlesztőmérnöke is elismerést kapott, amiért munkájukkal nagy mértékben hozzájárultak a járművek biztonságának fejlesztéséhez; idén ők vehették át az Egyesült Államok kormányának Kitűnő Biztonságtechnikáért Díját.

A Honda motorkerékpár-tervező mérnöke, Satoshi Iijima több mint 30 évi kitartó munkájáért  kapta meg a rangos elismerést; szakterülete a motorkerékpárok ütközésbiztonsága, a motorkerékpárok új biztonsági berendezéseinek fejlesztése, amelynek egyik mérföldköve volt a Honda által bemutatott, speciálisan motorkerékpárok számára tervezett légzsákrendszer. Iijima úr csapata 1990-ben kezdte meg kutatásait a motorkerékpár-légzsákok területén. Kutatásainak eredményét számos alkalommal bemutatták az ESV-hez hasonló nemzetközi konferenciákon, s munkássága jelentős mértékben járult hozzá a motorkerékpárok ütközésbiztonságának növeléséhez és tökéletesítéséhez.

Satoshi Iijima, a Honda motorkerékpár-tervező mérnöke

Az igen fejlett motorkerékpár-légzsák rendszer 2006-ban került először sorozatgyártású motorkerékpárba, amikor beépítették a Honda zászlóshajójába, a GL 1800 Gold Wing luxus-túramodelljébe. A legmagasabb szintű kényelmi és biztonsági felszereléseiről ismer Gold Wing lett az első motorkerékpár, amit elsőként felszereltek a Honda légzsák-rendszerével, ami később világszerte elismerést vívott ki a motorosok biztonságának fokozása terén.

Ezzel egyidejűleg a Honda R&D Americas vezető mérnöke, Douglas C. Longhitano is elismerésben részesült az autók biztonságával kapcsolatos munkásságáért, különös tekintettel a gyalogosvédelemre. Mr. Longhitano több mint egy évtizede vezeti az SUV-k és kisteherautók gyalogosgázolásainak még alaposabb elemzésére irányuló kutatási programokat. Ezek arra szolgálnak, hogy a sérülések hatékonyabb megelőzését szolgáló óvintézkedések révén jelentősen javuljon a közlekedésbiztonság.

Douglas C. Longhitano, a Honda R&D Americas vezető mérnöke

Az ESV a világ egyik legfontosabb olyan konferenciája, ahol a világ minden tájáról érkezett kutatók, mérnökök és állami tisztviselők a járműbiztonság kérdéseit vitatják meg. Az autók és egyéb járművek mellett a motorkerékpárok biztonságával is külön ülésen foglalkoznak. A motorkerékpár-légzsák rendszer kifejlesztésének hosszú folyamata során a Honda a konferenciák alkalmával beszámolt kutatási eredményeiről, és megvitatta ezeket más szakértőkkel is.

A járműbiztonság területén elért kimagasló eredményekért járó, nagy presztízsű Kitűnő Biztonságtechnikáért Díjat kétévente adja át az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatala, ami az USA legmagasabb szintű szövetségi szervezete a közlekedési balesetek megelőzésére.

Idén a Honda volt az egyetlen olyan vállalat, amely mind az autók, mind pedig a motorkerékpárok kategóriájában elnyerte ezt a megtisztelő elismerést. Az idei ESV konferencián nem kevesebb, mint nyolc más Honda szervezeti egység prezentált a biztonsággal kapcsolatos tanulmányokat, melyek olyan fontos témákat dolgoztak fel, mint az ütközéseknek a terhes nőkre gyakorolt hatásai, a gyalogosgázolás kinematikája, és a motorkerékpárok láthatóságát javító, innovatív világító rendszerek. A Honda meghatározó szerepet játszik a gépjárműbiztonság javításának számos területén, és erőfeszítéseink eredményei gyakran megjelennek a sorozatgyártású járművekben, autóinkban és motorkerékpárjainkban.

ugrás fel