Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Kiválasztottaknak: limitált szériás FTR-Elf Honda-Moto2

Kiválasztottaknak: limitált szériás FTR-Elf Honda-Moto2

Hirdetés



Talán a nagy öregek, vagy az archívumokban szívesen csemegéz? ifjabbak emlékeznek arra a Hondára, amellyel Ron Haslam hasított a nyolcvanas évek végén a kétütem? 500-as gyorsasági kategóriában: idomain az Elf márkanév szerepelt, megjelenése egyedi és extravagáns volt.


1986 és 1988 között szerepelt a gyorsasági vébé porondján a szóban forgó motor, és mi tagadás, nagyot változott a világ azóta. Az akkor avantgárd technika ma már muzeálisnak számít, és az alkatrészek mellett cserél?dtek az értékrendek is. Az újonnan életre hívott Moto2 osztályban érdekelt FTR Moto úgy látja jónak, hogy visszahozza némileg a régvolt fílinget, nem utolsósorban persze egy kis pluszbevételre is szert téve eme tevékenységgel. Tíz példányt készítenek el ugyanis, kimondottan k?gazdag pályabarátoknak dedikálva az Elf-idomos motorból. Mert az szinte borítékolható, hogy a WSS-specifikációjú blokkokkal szerelt M210-esek aranyáron lelik meg jövend? gazdáikat, és az is, hogy meglelik…

Az Elf Honda, Ron Haslam ötszázasa

A kapcsolódási pont a Haslam-féle Elf-Honda és a reménybeli Moto2-epigon között nem más, mint Chris Mehew személye. Az úriember ma az FTR csapatot er?síti, tavaly a Supersport 600-ban Eugene Laverty útját és technikáját egyengette – annak idején pedig Ron Haslam mérnöke volt az 500-ban. Hogy az illúzió tökéletes legyen, a motor mellé a korabeli dizájnt felevelenít? ruha, csizma és sisak-replika is készül szuvenír gyanánt.

A tíz, pályahasználatra felkészített motorkerékpárt a palotájáról is ismert Buckinghamben építik meg, és a helyi népszokásoknak megfelel?en roppant formális díszvacsora keretében mutatnak majd be a jövend? tulajoknak. Mondani sem kell, a derék Ron jelenlétében.

Az FTR elképzelése a 600 köbcentis motorról. Kéne?

‘Félelmetes hatást gyakorol az emberekre az M209-es Moto2 gépünk, és többen jelezték, hogy mindenáron kell nekik egy ilyen, pályamotorozni’ – mondta Steve Bones, az FTR csapat feje. ‘Megvizsgáltunk egy sor lehet?séget, és legvégül a Ron-féle Elf-replikát találtuk a legütösebb választásnak, hiszen visszautal a GP fénykorára, az 500-as érára.’