1’41”204-es legjobb körid?vel Michel Fabrizio végez az élen a gyári 1098 F09-es Ducatival. A Superbike-el?szezon els? tesztjének nyitányán a 2002-es nemhivatalos pályarekord, amely az akkor még hondás Colin Edwards nevéhez f?z?dik, egy tized híján talpon maradt – a texasi akkor az egyik szabadedzésen motorozta az eddigi leggyorsabb fordulót. Fabrizio boldog, annál is inkább, hiszen el?ször ment ezen a ringen, akárcsak a legtöbben a mez?nyb?l. ‘Tudok még ennél jobban is, cél a javítás a fennmaradó két napban.’
Észrevétette magát az újonc Ben Spies is a Yamahával – 395 ezredes lemaradást jegyez az amerikai, akit a helyszín sokban emlékezteti az AMA-pályákra. Tán ezért is van elemében. ‘Az R1 gyors és könnyen irányítható, nagyon tetszik a motor lágy er?leadása.’ Az egykori yamahás, ma már ducatis Nori Haga reggel egyszer, aztán ráadásként még kétszer esett el, azaz nehezen indul az összeszokás az 1098-cal. Ennek ellenére vagy éppen ezért negyedik a napi összetettben Nitro Nori, a suzukis ász Max Neukirchner mögött. A Ten Kate-féle Hondában nyilvánvalóan több van, mint amit az els? napon a stopper mutatott: Checa és Rea a BMW-seknél is gyengébb id?t ment, Kiyonari eggyel a Corser-Xaus duó el?tt zárt.
Max Biaggi csak délután egykor dugta ki az orrát, aminek meglehet?sen prózai okai voltak: az egyébként mindennel együtt 12 órás repül?út másfél napig tartott, a reptér szabályszer?en foglyul ejtette a római császárt. Amikor Max legel?ször sebességbe tette az Apriliát, a többiek már négy órája megállás nélkül köröztek. ‘Sajnos csak sz?k három órát tölthettem a pályán, ez 26 körre volt elég. Sietség nélkül dolgoztunk, és a végére elég jól belejöttem. Figyelmesen ismerkedtem a ring vonalvezetésével és a motor viselkedésével.’
‘Aztán f?leg az elektronikai beállításokat teszteltük illetve a kanyarbemenetekkel ügyködtünk. Igyekszünk 100%-ig kihasználni az anyagot, ami a kezünkben van most, egyel?re nincsenek tervben fejlesztések, csak ha már a végletekig kiismertük ezt a mostani csomagot. Nem akarunk belebonyolódni semmibe, lépésr?l lépésre haladunk, és ha a motor már versenyképes, akkor értelme sincs mechanikai fejlesztésekbe beleállni. Az RSV4 nagyon tetszik, ez a mai nap csak a bemelegítés volt, meglátjuk, mire megyünk a hátralev? felvonásokon.’
|
|
Az els? nap id?eredményei 1. Fabrizio (Ita-Ducati) 1’41’204 (66 kör); 2. Spies (Usa-Yamaha) 1’41’599 (46); 3. Neukirchner (Ger-Suzuki) 1’41’713 (69); 4. Haga (Jap-Ducati) 1’41’730 (31); 5. Kagayama (Jap-Suzuki) 1’41’755 (39); 6. Nakano (Jap-Aprilia) 1’41’846 (51); 7. Biaggi (Ita-Aprilia) 1’42’446 (29); 8. Kiyonari (Jap-Honda) 1’42’744 (62); 9. Corser (Aus-Bmw) 1’42’975 (33); 10. Xaus (Spa-Bmw) 1’43’274 (41); 11. Checa (Spa-Honda) 1’43’418 (10); 12. Rea (Gbr-Honda) 1’44’496 (16); 13. Sykes (Gbr-Yamaha) 1’46’780 (16). |
Legutóbbi hozzászólások