EST. 2002

Kiyalami, második nap: Fabrizio továbbra is az élen

Továbbra is a ’84-es évjárat az etalon: a kiyalami SBK-összteszt második napján Michel Fabrizio sokáig kerek 1’40”700-en tartotta legjobb mért körét, aztán nagyjából öt perccel zárás el?tt 1’40”256-ig vitte le azt. Az olasz megmondta az els? nap utáni nyilatkozatában, hogy fog még gyorsabban is menni – hát tessék. Egyedül Max Neukirchner volt ott a Michel srác sarkában, a német végül 1’40”688-cal második Nori Haga el?tt.

A japán, miután három alkalommal is elesett a nyitónapon, sokkal megfontoltabban ment neki a második felvonásnak. Talán jobb ez így mindenkinek. Az 1098 F09 így egyel?re a leger?sebb motor, bár az efféle címek kiosztogatásával érdemes még várni – egyel?re két napnyi el?szezon az, ami alapján ítélkezhetünk. Ott vannak például a hondások, Checa és Rea csütörtökön már kivillantották a foguk fehérjét, kérdés, hogy tudatosan voltak-e olyan visszafogottak az els? napon. Boxutcai pletykák szerint a spanyol transzponderével voltak gondok. Bárhogy legyen, második nekifutásra már ott voltak a Ten Kate legényei, igaz, mindketten kicsúsztak.

Borzasztóan kiegyensúlyozott a mez?ny, Ducati, Suzuki (amelynek színeiben Kagayama napi hatodik…), Yamaha s?t Aprilia egy szinten teljesítenek, és – Fabriziót leszámítva – a második (Neukirchner) és a kilencedik (Spies) között kevesebb, mint négy tized a különbség. A texasi yamahás el?tt ott van a két RSV4, Nakano hetedik, Biaggi nyolcadik. ‘Elindultunk egy irányba, de nem sikerült megoldani a kanyarbemenetnél jelentkez? összes problémát. Az egyetlen megoldás, hogy feltérképezzük ezt: ki kell próbálnunk rengeteg variációt. Szóval most kizárásos alapon dolgozunk. Egyébként sokat fejl?dtünk, közel vagyunk a többiekhez’ – értékelt a Kalóz.

Akik egyel?re nincsenek a topon, azok a BMW-sek: Corser 1’7-et kap Fabriziótól, Xaus kívül a két másodpercen. Az id?táblát Sykes zárja, aki influenzás megbetegedése miatt roppant keveset tudott a motorozással foglalkozni.

Második nap, id?eredmények

1. Michel Fabrizio (Ducati) – 1’40”256
2. Max Neukirchner (Suzuki) – 1’40”688
3. Noriyuki Haga (Ducati) – 1’40”709
4. Carlos Checa (Honda) – 1’40”725
5. Jonathan Rea (Honda) – 1’40”842
6. Yukio Kagayama (Suzuki) – 1’40”959
7. Shinya Nakano (Aprilia) – 1’40”968
8. Max Biaggi (Aprilia) – 1’41”041
9. Ben Spies (Yamaha) – 1’41”049
10. Ryuichi Kiyonari (Honda) – 1’41”412
11. Troy Corser (BMW) – 1’41”986
12. Ruben Xaus (BMW) – 1’42”438
13. Tom Sykes (Yamaha) – 1’42”933
14. Kenan Sofuoglu (Honda) – 1’43”755 (Supersport)
15. Andrew Pitt (Honda) – 1’44”101 (Supersport)

ugrás fel