EST. 2002

Kizárás a Stock 1000-ben: telemetria nyomai az F4-en

Dráma az imola Stock 1000-es futam után. A versenyt nagy fölénnyel nyerte meg az olasz Luca Scassa az MV Agusta F4 nyergében. A leintés után azonban diszkvalifikálták, 25 pontját elvették. Így ahelyett, hogy a bajnokságot vezet? Alessandro Politát 10 egységnyire közelítené meg a sorsdönt? Magny-Cours-i záró nagydíj el?tt, eld?lt a cím sorsa. Imola gy?ztese hivatalosan Polita a Suzukival: 157 pontja van, éppen 26-tal több, mint a második helyezett Claudio Cortinak. Az ok, ami miatt Scassát kizárták, hogy egy adatok gy?jtésére alkalmas, telemetria- m?szert találtak az MV-n. A Stock szabályzat pedig kimondja, hogy semmilyen kiegészít? berendezés nem lehet a versenymotoron, ami a homologizált széria változaton nincs rajta. Scassa csapata természetesen nehezen fogadta a bírák döntését, leginkább azért, mert aligha rögzítettek bármit is az imolai versenyen: a telemetria használhatatlan volt, mivel nem volt bekötve, hiányoztak a szenzorok és a zsinórok.

Állt a bál olasz módra, hazai pályán, a leginkább talján érdekeltség? Stock 1000-ben. ‘Az adatgy?jtés tilos, és mi nem is gy?jtöttünk adatot’ mondta a csapatf?nök. Két óvást nyújtottak be, egyet ?, egyet a f?mérnök, mindkett?t elutasították a fent citált szabályzati kitételre hivatkozva. ‘Semmilyen el?nyünk nem származott abból, hogy ott volt az a valami. Amit telemetria rendszernek aligha tekinthetünk, mivel egy m?ködésképtelen dobozról beszélünk. Nem értem, miért kell számunkra ennyire ártalmas módon ragaszkodni a paragrafusokhoz’ mondta Goggi úr, a f?mérnök. A második óvás is visszapattant az SBK technikai igazgatójáról, Fabio Faziról, aki felhívta a figyelmet arra, hogy az MV mostani szabálytalalansága nem precedens nélküli: a Brands Hatch-i verseny után éppen Scassa motorján találtak telemetriát. Akkor figyelmeztették a csapatot, akik tehát tisztában voltak vele, hogy illegális az ilyen fajta adatvadászat. ‘Lehet, hogy a futamon éppen nem használták, de ki biztosít arról, hogy az edzéseken se, ahol a motort beállíthatták optimálisan az imolai pályára, egy olyan eszközzel, amivel a többiek nem rendelkeztek.’

Scassa (#9) és az MV sikere a pályán fergeteges volt, a leintés el?tti körökben 5-5,5 mp is volt az el?nye a mez?nnyel szemben. A pilóta a történtek után bejelentette, hogy elfogadja amerikai ajánlatát, és két évig az AMA Stock bajnokságban versenyez, továbbra is MV F4-gyel.

ugrás fel