EST. 2002

Kizárások, fellebbezések – ez volt a brnói Alpok-Adria

Kezdem Pragerrel, aki ugye cseh, tehát helybeli. Simán elindul két kategóriában ugyanazzal a motorral, ami szigorúan tilos. Így kétszer annyit tud edzeni és a motorja is követhetetlen, hogy mikor megy superbike, mikor stock alkatrészekkel. Ez el?tt simán fejet hajtanak mind a magyar, mind az olasz, mind a cseh rendez?k és zs?ritagok. Folytatom a másodikkal, nem csak nyerni, veszíteni is meg kell tanulni. A harmadik helyezettnek csak gratulálni tudok, hogyan lehet hét embert megel?zni papíron. Idáig én két embernek nem láttam, hogy szétszedték volna a motorját verseny után. Az egyik egy Suzuki a másik egy Kawasaki. A következ? versenyen majd máshogy lesz.

Visszatérve, miért is lettünk kizárva. A bal oldali kormánycsutkán nem volt fent az indexkapcsoló… aminek annyi értelme van, hogy húszezerrel több a kár, ha elesik az ember. Nem viccelek, ez a kizárás oka. Annyit még hozzátennék, hogy egy indexkapcsoló megléte vagy éppenséggel hiánya nem befolyásolja a végeredményt (a motor és a versenyz? teljesítményét) így ennek hiányában (ami, ha egyáltalán jogszer?) szerintem kizárni sem lehet valakit, csak megbüntetni. Az „ügy” hivatalos jegyz?könyvét ugyan még nem kaptam meg. A szabályzat ide vágó passzusa, amin vitatkozunk a következ?:

„A nem használatos alkatrészeket (irányjelz?k, kürt, stb.) le lehet csatlakoztatni.” Ez megtalálható a MAMS oldalán a gyorsasági szakág dokumentumai között. Szerintük ez azt jelenti, hogy ki lehet húzni, de a motoron fent kell maradnia. Kérdezem én nyelvtanilag, ha egy kamionról lecsatlakoztatjuk a pótot, akkor azzal mi van… . repül a kamion után magától???

Azt még hozzátenném, hogy a gépátvételen és az el?z? négy versenyen ugyanúgy nem volt fönt senkinek az indexkapcsoló és nem is tette szóvá senki. Egyedül Rijekában kaptunk egy papírt, amin hivatkoznak a szabályzat egy pontjára, ami a Stock 600 egyik pontja és aminek semmi köze az 1000-hez. Ezek után a gyorsasági szakág vezet?jével meg is beszéltük, hogy nincs ilyen az 1000-es szabályzatban, nem kell a kapcsoló és nem is rakta föl senki. Eltelt két verseny kapcsoló nélkül (Pannónia Ring, Most), eltelt a gépátvétel és az id?mér?edzések ugyancsak kapcsoló nélkül, majd rejtélyes módon két magyar motorra fölkerül az indexkapcsoló a verseny el?tt. Mi ez, ha nem véletlen, vagy szerencse, vagy netán sportpolitika…

A forgatókönyv ugyanaz, mint tavaly a Pannónia Ringen, csak most nem Dudás-Végh, hanem Dudás-Varga akit félre kell állítani valahogy. És akikr?l azt olvassa az ember, hogy „csalók”. Arról nem is beszélve, hogy azt a Dudás Petit, aki egy ilyen baleset után így tud újból motorozni, még akkor sem tudnám kióvni, ha repül?géppel menne, hanem inkább tanulnék t?le.

Ezt az egész ügyet nem fogjuk annyiban hagyni. Irány az UEM és a FIM, ahova hamarosan beérkezik hivatalos panaszunk és feljelentésünk a verseny szervez?je, zs?rije és a magyar képviselet ellen. Én (mi) nem szeretné(n)k bábu(k) lenni a magyar motorsportban, amit a nagy urak kényük, kedvük szerint mozgatnak. Mindenki szálljon magába és gondolja végig miért is tartunk itt és hová is fog vezetni ez a „kikövezett út”, amit nem jó szándékkal de kiköveznek el?ttünk… Pont most, amikor Talma Gabi révén újból szívesen fogadják a motorosokat, és én is egyértelm?en érzem pozitív hatását. Ezt nem bírjuk kibírni együtt?

A versenyben futott legjobb körid? 2:08.712-vel Pellizoné volt, ami 2 mp-cel van elmaradva a stock vb-n futott legjobb kört?l. Dudi az id?mér?n ugyancsak 2:08-at ment. Vasárnap Végh Jana megfutotta a hétvége leggyorsabb körét 2:06.478. Noriyuki Haga a Superbike Vb második futamát 2:03.747-es legjobb körrel nyerte meg. Három másodperc a világ élvonalától, szerintem ez igenis színvonalas bajnokság, igenis kimagasló magyar teljesítménnyel, ami nem ezt a fogadtatást érdemelné.

Üdvözlöttel: Varga Gerg? #45

u.i: Félre ne értsen senki, nekem nem a sportvezet?k és a versenyz?k személyével van bajom. A sportvezet?knek tényleg köszönöm a munkáját, gondolom ?k sincsenek egyszer? helyzetben, de ez a sport túl drága és ‘veszélyes’ ahhoz, hogy ilyenek el?forduljanak (-hassanak). És ha a jogaikat nem tudják kell?en érvényesíteni, az nem egy versenyz? problémája. A sporttársak pályán nyújtott teljesítményét is magasam elismerem, egy Kispataki Viktort én is tehetséges versenyz?nek tartok, akinek igenis ott a helye a motorsportban.
A hozzászólásokért felel?sséget nem vállalok és megkérek mindenkit, hogy véleményét kultúrált formában írja le.

ugrás fel