EST. 2002

Kornél, a világpolgár

Egyszer még megmutatta a hazai közönségnek zseniális stílusát, majd nyakába vette világot, hiszen az elkövetkez? mintegy hat hónapban a motokrossz-világbajnokság 15 állomásán, valamint a német ADAC Masters sorozaton kell bizonyítania szponzorainak, csapatának, Magyarországnak és els?sorban magának.

Németh Kornél otthona egy belgiumi kisváros, munkaeszköze pedig egy Suzuki RM-Z 450 lesz az idei szezonban, újra csak szeptemberben találkozhatunk vele itthon. Csapata olyan hátteret biztosít számára, amilyent még nem kapott pályafutása során, a Suzuki európai részlege támogatását élvez? motoros köré épül a Teka által szponzorált, az egykori VB men?, Bodo Schmidt által dirigált együttes, de a hamamatsuiak gyári alakulatát igazgató Sylvian Geboers is rajta tartja szemét Kornélon.

M.I.: Nem semmi éven vagy túl. Súlyos sérülések, motorlopások, majd sikeres visszatérés. Azt nem kérdezem meg, hogy hogyan tudtad ezen túltenni magad, hisz nem egy fórumon lenyilatkoztad már. Az viszont nagyon is érdekel, hogy a szakma mennyire figyelt fel az eredményeidre. Például a Nemzetek Krosszán a B dönt?ben aratott gy?zelmedre felkapták a fejüket a nagy emberek?

N.K.: Valóban nehéz év áll mögöttem, de túl vagyok rajta, a többi már nem érdekel. Mindig el?re kell nézni, egész életemben ezt az elvet vallottam. A szakmát egyáltalán nem érdekelte, hogy mit csináltam a B dönt?ben, viszont az év végi versenyeken elért top tízes befutók már inkább felkeltették pár ember érdekl?dését.

Gyári ajánlatot nem kaptál? Mert tudtommal évekkel ezel?tt megkeresett a TM egy konkrét gyári szerz?déssel, de nemet mondtál a dologra.

Honnan tudsz err?l? (nevet). Valóban kaptam ilyen ajánlatot, még a KTM-es id?szak alatt, de akkor jobbnak láttam ott maradni. 2007-ben mindenképpen Suzukival szerettem volna versenyezni, amiben nagyon sokat segített a Suzuki Europe. Sokáig úgy volt, hogy Joel Smets csapatában fogok idén versenyezni, ez sajnos szponzorációs gondok miatt meghiúsult. Bodo Schmidt tárt karokkal fogadott, hozhattam a szerel?met is, szóval a légkör annyira nem változott körülöttem, csak egy kicsit profibb lett minden.

Ezek szerint rád épül a csapat.

A Kurz-nál is rám építettek, csak ott kevesebb pénzb?l kellett gazdálkodni. Hálás vagyok nekik az elmúlt két évért, hiszen ?k biztosítottak nekem helyet az MX1-es mez?nyben, ami régi álmom volt, de váltanom kellett.

Mennyiben más a te motorod, mint Ramoné és Strijbosé (a Suzuki gyári versenyz?i)?

Az alap megegyezik, viszont ?k egész évben fejleszthetik a technikát, mi pedig év elején megkapunk egy csomagot és azzal kell helytállnunk. A gyári csapat vezet?je, Sylvian Geboers-t?l viszont mindig kapunk egy-két tuti tippet. Például azt, hogy használjunk 2005-ös karburátort. Ez a megoldás nekem pont nem feküdt, de sokszor kapok hasonló tanácsot t?lük.

Az el?szezonod fantasztikusan sikerült. Folyamatosan lendültél bele a versenyzésbe, Franciaországban már gy?zni is tudtál. Mit vársz a világbajnoki szereplésedt?l?

Titkon azt szeretném, hogy legalább egyszer gy?zhessek, vagy legalább dobogóra állhassak egy futamon. Mindenképpen a legjobb tízbe, még inkább az els? hatba várom magam, ami nem lesz egyszer?. Everts visszavonulásával nagyon együtt van a mez?ny eleje, én nem tudnám most megmondani, hogy ki lehet a világbajnok.

Milyennek láttad belülr?l Mantovát, Motevachit és a francia versenyt?

Mantovában megszenvedtem, mert a rossz rajtjaim és a sz?k pálya miatt, nem tudtam a saját tempómat menni, és a motoromon is elég kevés tuning cucc volt, Montevachi már jobban sikerült. Összesítésben harmadik lettem Coppins és Philippaerts mögött, de egy-egy körben náluk is gyorsabb tempót tudtam diktálni. Franciaországban nem igazán voltak méltó ellenfeleim, így mindhárom futamon gy?zni tudtam. Röviden így tudnám összefoglalni.

És a paksi verseny?

Hihetetlen volt a hangulat. Nem is emlékszem, mikor volt ennyi néz? kint egy versenyen. A futamok után mentem egy tiszteletkört, mindenki nekem tapsolt, fütyült, bíztatott. Olyan volt, mintha egy világbajnoki futamot nyertem volna meg. Köszönöm mindenkinek, aki eljött és köszönöm a rendez?knek a munkáját is.

Mikor láthatunk téged itthon legközelebb?

Szeptember környékén. Most is épp útban vagyok Belgium felé.

Jut eszembe! Egy kedves olvasónk azt kérdezi t?led, hogy Belgiumban hol szoktál edzeni, mert szívesen kimenne téged él?ben megnézni.

Bahlenban a Honda Parkban és Lommelban. Szívesen látok mindenkit!

A weblapod már áll egy ideje. Azt meg tudod mondani, hogy mikorra készül el? A rajongóid ki vannak éhezve a veled kapcsolatos információkra.

Hamarosan indul, csak egy kis türelmet kérünk még.

Most engedd meg, hogy egy kicsit bulvárosabb vizekre evezzek, egyúttal tolmácsoljam egy másik olvasónk kérdést: igaz, hogy a pályán kívül is gyors vagy? Konkrétan a családalapításra gondolok.

Olyan dolgot csináltam, amit soha nem gondoltam volna magamról: megn?sültem. Mindig azt hittem, hogy én aztán soha, de aztán jön egy lány, aki mindent megváltoztat. És az év végére már egyel többen leszünk.

Azt hiszem ez tökéletes végszó. Sok sikert kívánunk neked a pályán és azon kívül is, kendd el Coppinsék száját!

(Kornéllal a paksi verseny után beszélgettünk. Azóta már lezajlott a világbajnokságon és az ADAC sorozatban is az els? forduló, melyekr?l korábban már olvashattatok a motorinfón)

ugrás fel