Bonaventúra, a szerkeszt?ség már többször emlegetett örökbefogadott házinyestje bukkant az alábbi anyagra a motokrossz-világbajnokság hivatalos honlapján. Az írás Harry van Hemmen szakújságíró tollából való, alanya pedig nem más, mint hazánk legjobb motokrosszosa, ifjabb Németh Kornél:
Volt olyan id?, hogy Magyarország is része volt a motokrossz-világbajnokságnak. Azok a napok már elmúltak, Kaposvár és vele együtt az ország kikerült a rivaldafényb?l. Több éve azonban van egy magányos magyar résztvev?je a sorozatnak Németh Kornél személyében. A tavalyi év nagy részét térdsérülés miatt ki kellett hagynia a 24 éves Balaton mellett él? motorosnak. Uddevalában (Svédország) tért vissza a vb mez?nyébe egy hatodik helyezéssel, majd Írországban újabb hatodik és egy hetedik pozíciót jegyzett. „Hat hónapot kellett kihagynom 2005-ben, a stuttgarti szuperkrossz versenyen bekövetkezett balesetem miatt.”
|
Németh maradt a Suzukinál, de a Kurz csapattól a Bodo Schmidt által vezetett alakulathoz szerz?dött, Valkenswaardban és Bellpuigban is benne volt a legjobb tízben.
A motokrossz iránti szeretetét édesapjától, az id?sebb Kornéltól örökölte. „? is krosszos volt, már három éves koromtól elkísértem ?t a versenyekre, majd amint lehetett én is elkezdtem motorozni. Apám 9-szeres és 14-szeres magyar bajnok vagyok, így megy ez a családunkban. Egy idei az Egyesült Államokban gyakoroltam a freestyle-motokrosszt, olyan ridereket gy?ztem le 2001-ben, mint Kenny Bartram vagy Nate Adams. Szerettem a leveg?ben trükközni.”
Most már teljesen az MX1-re koncentrál, és bár köztudottan nem a jó rajtolók közé tartozik, ? az a fajta motoros, aki soha nem adja fel, aki még az utolsó körökben is képes pozícióján javítani.
„Valkenswaardban nem úgy sikerült a rajtom, ahogy szerettem volna, de fel tudtam jönni a 8. helyre. A második versenyen nagyot estem. Bellpuigban repül rajtot akartam venni, de nem sikerült jó kiviteleznem, így újra a mez?ny végér?l kellett felzárkóznom. Az els? futamon a 26. helyr?l jöttem fel a 7-re, pont Ken De Dycker mögött intettek le. A sebességemmel semmi gond nem volt, és nem is hibáztam a gödrös pályán. A második futamon aztán ütköztem Salvinivel egy felhajtón, letörött a kuplungkarom és megsérült a radiátorom. Nagy kár, hogy az eddigi négy futamból csak kett?t tudtam befejezni. Remélem, Portugáliában mindkét futamon sikerül célba érnem. Mondjuk a top tízben!”
Úgy legyen! Reméljük beszélni fognak még róla a nemzetközi médiában.
Legutóbbi hozzászólások