EST. 2002

Közösségi városi motorozás?

Letöltesz egy App-ot, kiveszed a csomagtartóból a sisakot és már robogózhatsz is az egész városban.

A Bosch-t senkinek sem kell bemutatni ha az elektromos robogózás vagy elektronikai rendszerek kerülnek szóba a járműiparban. A gyártó melynek az egyik fejlesztő központja Budapesten működik létrehozott egy igen izgalmas projektet COUP néven.

Hogyan lehet, könnyen és tisztán közlekedni egy világvárosban úgy, hogy ne kelljen magaddal vinned semmit?

Lehet kerékpárt bérelni, illetve autót is hasonló elven de egyik sem annyira praktikus és gyors közlekedési forma mint egy eScooter. Ha valaki már próbált feltekerni a Gellért hegyre egy Bubival vagy a dugóban közlekedni egy elektromos kisautóval az tudja mire gondolok.

A robogó és főleg egy elektromos robogó egyértelműen a legjobb megoldás lenne de sajnos sok minden hiányzik az egyszerű használatához. Ezen változtatott a Bosch és indított egy rendszert Berlinben majd Párizsban és már Madrid is gondolkodik a bevezetésen. A rendszer minden kihívásra választ ad és használható szolgáltatássá emel egy elektromos robogó bérlést.

Hogyan működik?

Letöltjük applikációt aminek segítségével megtaláljuk a hozzánk legközelebb eső robogót, oda érve feloldjuk az telefon segítségével a zárat a motoron, majd kivesszük a csomagtartóban található sisakot és már száguldozhatunk is.

Külön motoros jogosítvány nem szükséges és az autóst online azonnal tudjuk validáltatni a bérlés előtt. Berlinbe sok minden egyszerűbb, így például a biztosítás ami maximum 150 euróra terhelheti a felhasználót egy esetleges károkozás után.

A bérlés itt is perc alapú és van lehetőség parkolásra is, csak az app-on kell elindítani a funkciót. A motor lerakása pont olyan egyszerű mint a felvétel, visszarakjuk a sisakot és ott hagyjuk egy nekünk kedvező helyen.

Berlinben nem de Párizsban kell használni kesztyűt és ez az egyetlen dolog amit nekünk kell vinni. A német fővárosban 92 km2 használhatjuk Coup-ot, amit az első fél órában 3 euróért bérelhetünk. Az idő lejárta után minden 10 perc 1 euró de sokkal izgalmasabb a nappali és az éjjeli bérlés összege. Reggel 7 és este 7 között 20 euró a bérleti díj ha napos verziót választunk, éjjel mind ez csak 10 Euró.

Ez azt jelenti, hogy egy egész éjszakás rohangálás megközelítőleg 3000 forint. A parkolás, is a megszokott módon működik, a telefonunkon kiválasztjuk, hogy parkolunk és a rendszer foglalja számunkra a motort.

Mikor és mennyiért lehet nálunk is?

Általában ezek a fejlesztések nyugat Európában látnak napvilágot és kezdenek el terjedni, sajnos csak évek múltán érik el a keleti régiót. Ezt persze lehetne gyorsítani társadalmi összefogással de ennek kicsi az esélye. A költség területén is érdekes adatokat találtunk mert Berlin az első város ahol bevezették a rendszert és itt olcsóbb a bérlés mint Párizsban.

Nekünk nagyon tetszik a rendszer és hatalmas előnyei lehetnének a motorozás népszerűsítésében. Az elsődleges felhasználok a fiatalok akik így megismerik a kétkerekű közlekedés előnyeit, szépségeit és biztosan sokan lépnének tovább nagyobb teljesítményű eszközök felé.

Régebbi videó, az induláskor tesztelték egy német televízió munkatársai:

ugrás fel