EST. 2002

Motorfesztivál 2018

A BMW, Ducati és a KTM kivételével minden márkát felsorolnak motorkereskedői közreműködéssel. Ez azt jelenti, hogy az importőr nem de valamelyik viszonteladója kiállít a saját készletével. Hogy ez pontosan milyen számú motort jelent egy adott márkán belül azt nem tudjuk.

A helyzet annyira nem egyértelmű, hogy a tesztmotor.hu ki is hagyta az egyik mondatot a közleményből ami arra utal, hogy kiállításon megjelenik a Honda és a Yamaha.

Emellé a tárgyalások függvényében csatlakozhat a Honda, Triumph és Yamaha, további 4-500 négyzetméterrel.”

Mivel a Triumph importőr és nincs viszonteladója így a mondatból arra következtetünk, hogy a két Japán márka is importőri szinten jelenik meg. Ezért megkerestük írásban a Yamahát és a Hondát, hogy változott az álláspontjuk?

A Yamaha fals információnak nevezte és megerősítette, hogy nem állítanak ki. Reggel a Honda is megerősítette, hogy távol maradnak a kiállítástól : „A Honda Motor Europe Limited Magyarországi Fióktelepe nem fog részt venni a 2018. évi budapesti motorkiállításon a Hungexpo területén.

Update: A Kawasaki is jelezte felénk, hogy dealer szinten sem állítanak ki a kiállításon. A Suzuki szintén tartja a megállapodást és nem állít ki. Tudomásunk szerint az importőrök egyeztettek és és nem támogatják a viszonteladói szintű márka megjelenést sem mert az ilyen szintű termék megjelenés nem megfelelő minőségben képviselné a gyártókat. 

A közleményben Rafay János a jelenlegi piaci helyzettel magyarázza az importőrök távolmaradását ami részben igaz is, de információink alapján az MGE tagoknak az időpont sem felelt meg tökéletesen. Sok importőr nem tudja a februári hónapban beszerezni az összes új modellt ami a kiállításhoz szükséges. Egy tavalyi modell palettával kiállítani pedig nem jó reklám egy motorgyártónak. Ráadásul az egy motorra eső kiállítási költség ( éves motor eladást tekintve ) olyan magas, hogy csak teljes kínálat bemutatása mellett érdemes felvállalni a megjelenést.

A felek tehát még nem állapodtak meg pedig nagy szükség lenne rá. AZ MGE motoros tagszervezete közleményében egy jobb kiállítást tűzött ki 2019-re de ez nem azt jelenti, hogy nem szerveződhet egy másik kiállítás ami jobban szolgálhatja a meghatározó szereplők érdekeit. Ha az importőrök egy másik kiállítási helyszín mellett döntenek a szakma többi importőre nagy valószínűséggel követni fogja az MGE tagokat az új helyszínre.

Megkerestünk több ruházati és kiegészítő forgalmazót akik hasonlóan vélekedtek a korai időpontról az új termékek érkezése miatt. Mivel hazánk kis piacnak számít a gyártok az év eleji szállítmányokat nem feltétlenül a hazai importőrök felé irányítják először. Abban minden résztvevő azonos véleményen volt, hogy a piacnak nincs szüksége két kiállításra. Az Interwheel utolsó időszakában ezt már átélte a szakma és egyetlen résztvevő sem választaná ezt a megoldást újra.

Véleményünk szerint fontos lenne, hogy az álláspontok közeledjenek és a felek meg tudjanak állapodni, a Hungexpo területe tökéletesen alkalmas egy magas színvonalú szakmai rendezvény fogadására de szükséges a szakma támogatása is.

Mindent összevetve mi ajánljuk a kiállítást továbbra is. Jelenleg ez a legnagyobb motoros megmozdulás hazánkban ahol rengeteg kereskedő állít ki újdonságot vagy akciós terméket. Sok kiegészítő termék importőre is jelen lesz az új trendekkel és termékekkel, érdemes tehát nézelődni vagy vásárolni. A szervezők az importőrök távolmaradását programokkal szeretnék helyettesíteni, egyfajta fesztivál jelleget adva a kiállításnak és további élményeket nyújtva a látogatóknak.

Még a kiállítás előtt megpróbálunk készíteni egy interjút Rafay Jánossal. 

 

ugrás fel