EST. 2002

Sepang tesztnap 2

A Suzukin kívül mindenkinek jól alakult a mai tesztnap. Az első 10 versenyző rendkívül közel van egymáshoz ami azt mutatja kiegyensúlyozott és erős szezon várható. Nekünk ugye az pedig csak jó

Iannone nem zárt szerencsés napot, először füstölt majd kicsit lángolt is az új erőforrás. Reméljük azért sikerül a teszt alatt megfelelő mennyiségű információhoz jutni a csapatnak és jó döntéseket hozni a szezonra.

A Honda versenyzők jóval szerencsésebbek voltak. Marquez az új elektronikát és idomokat tesztelte. Az aero elemek sokat segítenek a motor elejének lent tartásában azonban Marc szerint nem vethetőek be minden versenyen mert a gyors kanyarokban még nem tudnak velük megfelelő tempót menni, ahogy az oldalszél is erős hatással van a motorra. Ráadásul abban sem biztos, hogy húzamosabb használatuk nem melegítené túl az első gumit ami komoly tapadás veszteséggel járna. A Honda az idei évben főleg a motor erő terén szeretne előrelépni mert a Ducati itt komoly előnyt élvez, azonban a szárnyakkal csökkent a motor végsebessége árulta el a csapattárs Pedrosa.

Marc még elárulta, hogy a blokk verzióban sem született döntés, hogy a tavaly ősszel kipróbált erőforrással vagy a tovább fejlesztett verzióval vágjanak neki az évnek. Bár mind két gyári versenyző jelenleg a tovább fejlesztett mellé tenné le a voksát, fontos, hogy jó döntés szülessen, mert Sepang egy igazi erő pálya amiből csak pár van egy szezonban. Itt minél gyorsabb és erősebb egy motor annál jobb idők jönnek, azonban ez nem minden versenyhelyszínre igaz. Marquez egyébként túl van idei első csúszásán is.

A Yamaha viszont sínen van az időeredmények és a nyilatkozatok alapján. Rossi talán élete legjobb körét futotta és volt, hogy ismét vezette a tesztet de Vinales a csapattárs is fantasztikus tempót ment és szintén volt első ideje a nap folyamán. Ami talán még fontosabb, hogy mindketten nagyon jól érezték magukat a motoron és az új aero elemek is pozítiv visszajelzéseket kaptak a versenyzőktől. Maguk az elemek túl mentek már az engedélyeztetésen és eltérnek a Ducati illetve a Honda aero csomagjától. Rossi nagyon pozitívan nyilatkozott róla : jobb kigyorsítás, jobb visszajelzés az első kerékről és kevesebb fizikális terheltség a versenyzőnek. Maverick is elégedett volt alapvetően az aero idomokkal de nagyon hasonló véleményen volt Marquezzel, bizonyos helyszíneken előny és fogjuk használni, míg más helyszíneken nélküle gyorsabbak lehetünk. Vinales a legnagyobb forróságban tesztelte a Yamahát és úgy tűnik elégedett a változtatásokkal.

Pedig Zarco a tavalyi motorral is megtalálta a hangot és vezette is az időmérőt egy rövid idei. Úgy néz ki a francia versenyző mindenből kitudja hozni a maximumot.

A Ducatinál Dovi elégedetten nyilatkozott, pedig beragadtak a nap második felében és nem sikerült végig menni a napi programon. Egész nap jól éreztem magam a motoron, holnap sem akarok versenyszimulációt teljesíteni, nekem is és a motornak is bele kell jönnünk. Az idő eredményeket nézve ez biztosan sikerülni is fog. Lorenzo stabilan körözött és a 4. helyen zárta a mai napot ami egy ilyen kiélezett mezőnyben komoly fejlődést mutat.

Közben az Aprilia is felért az elő tízben és a kerékpár örült Aleix Espargaro a hatodik helyig jutott, igaz később visszaesett. Sajnos Pol Espargaro a 4-es kanyarban bukott a KTM-el pedig végig az előkelő 7. hely környékén motorozott.

Eredmények MotoGP Sepang 2018 teszt (2. nap)

HELYEZETT PILOTák CSAPATOK MOTOROK IDŐ
1 Maverick Viñales Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1: 59’355
2 Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 35
3 Cal Crutchlow LCR Honda Castrol csúzli 88
4 Jorge Lorenzo Ducati csapat Ducati 143
5 Jack Miller Alma Pramac Racing Ducati 154
6 Johann Zarco Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 347
7 Marc Márquez Repsol Honda csapata csúzli 375
8 Andrea Dovizioso Ducati csapat Ducati 377
9 Danilo Petrucci Alma Pramac Racing Ducati 392
10 Andrea Iannone Team Suzuki ECSTAR Suzuki 562
ugrás fel