EST. 2002

Krómozott tojások

5. A Herlis

Régebben mindegyik boxert hordott magánál, a bádogkecskér?l mindent leszereltek,
ami valahogy m?ködött, a maradékot pedig mattfeketére fújták. Az agyukra legszívesebben
Wehrmacht-sisakot pakoltak és 3 Herlisnek több büntetés volt a púpjában, mint
ahány évig egy tekn?c él. Azok a szép id?k elmúttak. Ma a Midlife-Crisis puffog
keresztül az ósdi városon polisz-sityakban meg franclis b?rdzsekiben. A farmis
alatt az új Herlisnek bokszológatyája van Herliemblémával, s?t otthon a rötyipapíron
is amcsi zászló és nagy 1-es van. És, mint fogorvos vagy reklámszakembró kell
dógoznia. A roncshalmazán mindent bekrómoztatott, még az ülést is, aminek a
b?re hegyikecske pöcsér?l vagy hunnan származik, mindenesetre kurva drága és
szuper érzékeny. A Herli vagy az Olasz el?tt áll vagy a márkakeresked?nél javítás
céljából. Végszükség esetén motorozik is, de csak ha nem esik az es?. A men?
Herlis már ifjúkorában Herlin akar rongyolni. Ez f?leg abbúl adódott, hogy ifjú
korában egy csajoknak való Solex-mopedja vót csak, miközben a haverok a pulykákat
Kreidler-Mustanggal dobbantották meg el?le. Akkor megfogatta, hogy eccer mindet
elképeszti a Herlijével. Most 45, megvan a kurva drága krómbringa, a szépséghiba
mindössze az, hogy az egykori pulykák inkább Opel Vectrában horpasztanak. Szép
kis disznóság!

6. A rizskályhás

F?, hogy gyors legyen, f?, hogy sok színes m?anyag legyen rajta. Hogy hová ronygol,
úgyse veszi észre, mert csak a fordulatszámmér?re gúvaszt száguldás közben és
kurva dühös, ha egy-két hegyi utat lezárnak el?le, ahol szívesen holtraszáguldotta
volna magát. A hétvégén legszívesebben elrohan 800 km-t, megiszik egy kávét
majd elhúzza a csíkot haza. Rajta minden rohadt modern, még az alsógatyája is
az ?rkutatásból származik és elöl farokprotektor van benn kevlárból. Egy olyan
országban, ahol nincsenek közlekedési lámpák, biztosan meg?rülne, mert nem tudná
minden kétszáz méteren rikító m?anyagkecskéjét úgy felágaskodni hagyni, hogy
szegény pára 5 centivel megnyúlik.

7. A BMW-s

Ezekb?l többféle van, akiknek egymáshoz semmi közük. Van az id?sebb, aki szerzett
egy szép kecskét, most minden szombaton kiáll a garázs elé, átfut egy nedves
ronggyal a tankon és legf?bb gondja, hogy inkább ?t karcolják meg, ne a motort.
Aztán vannak, akik a hetvenes évek végén szert tettek egy 1000-es boxerra, teljes
áramvonalidommal és legszívesebben minden hét végén elbútoroznának az északi
sarkkörre, hogy egy újabb címkét tapaszthassanak az oldalkofferra. De mivel
ezt koruk nem teszi lehet?vé, ezért úgy tesznek, mintha a sarkkör a garázs el?tt
lenne és ezért egy markolatf?tést építenek az ezresre.
Mikor a K sorozat kigyütt a piacra, az összes boxeres tök szarnak találta, mert
úgy csöpögött, mint a mosógép centrifuga-üzemben.
A legmen?bb aztán a K1 volt, a világon a leggyorsabb fogpasztástubus. Akkora
körön fordul, mint egy teherautó és úgy be van burkolva, mint egy román motoroller.
Ha egy R50 mellé állítod, akkor azt kell gondolnod, hogy valamikor a 80-as években
a földöntúliak vonultak végig a BMW fejlesztési részlegén.
Az ellenkez?je volt az utóbbi években az R100R, az úgynevezett klasszikus boxer,
ami aligha néz ki klasszikusnak, inkább úgy néz ki, mintha az R75-öst indiai
licenc utánépítették volna, viszont jobban megy, mint az öreg gumitehén, ezért
aztán olyan sokat eladtak bel?le, hogy a BMW motorosf?nökét menesztették tervenfelüli
teljesítés miatt. Ezt a kecskét úgy szétkapkodják, mint a banánt Magdeburgban,
mer úgy néz ki, mint egy igazi motorkerékpár és nem úgy, mint az agyonkrómozott
betonreszel?k Amerikából. És még 10000 márkával olcsóbb is, mint a milwaukee-i
rozsdánakvaló.
Csak azt nem tudom, mi a francért építenek mindig újabb boxert, mikor a régi
is tök jó volt. Err?l még nekem sincs halványlila dunsztom se, úgyhogy err?l
kérdezzétek a fritzeket a BMW-nél.

A Motoros, I. évf. 1. sz.
Vértesy Zsolt fordítása

ugrás fel