SX125 2WD
Mivel ez egy 2003-as darab, nem rendelkezik azokkal az újításokkal,
amelyek az idei terep KTM-ekre jellemz?k, rugóstagjai hasonlítanak az el?bb
említett EXC-éhez, annyi a különbség, hogy ebben a szériától eltér?, gyári
tuning-telók voltak.
A motoroknál az összkerék meghajtás nem mai találmány.
Már a ’80-as években is próbáltak kétkerék meghajtású motorkerékpárt
építeni. Ezek mind magánkézben lev? m?helyekben készültek. Ezek közül a legsikeresebb
és legismertebb eddig a Yamaha-Öhlins által kifejlesztett hidraulikusan
meghajtott els?kerék, melyet a 2004-es Dakaron is elindítottak. Nekem
az Erdélyi Zoltán – Inokai Zsombor által megtervezett és el?állított,
és két éve szabadalmaztatott, KTM-re készített változatot volt
szerencsém kipróbálni.
E két konstrukcó között a legszembeötl?bb különbség az,
hogy a Yamaha hidraulikája a blokkról van meghajtva, a KTM-nél viszont
közvetlenül a hátsókerékr?l indul a hidraulikacs?, és ide tér vissza. A
Yamaha csak akkor indítja be az els?kerék-hajtást, amikor a hátsó túlforog.
Ezzel szemben az általam kipróbált KTM már induláskor beindítja az els?kerék
hajtását.
Az ember azt gondolná, hogy ehhez kevés a 10300-as fordulaton
leadott 35,3 lóer? (keréken), de ez nem így van. Az er?különbség észlelhetetlen,
viszont rajtoltam és ugyanabban a kanyarban fordultam mind a két géppel , és
a 2WD-nek köszönhet?en az SX-et mintha zsinóron rángatták volna ki a rajthelyr?l
és a kanyarból.
Menettulajdonságaiban sokban tudnám hasonlítani egy négyütem?höz,
mivel (hál’ Istennek) elvesztette a kétütem?ekre jellemz? agresszivitását,
valamint nem akar felállni a kanyarban a ledöntésb?l, és a hátulja sem tör ki
gázadáskor. Sokkal kevésbé fáradtam el rajta egy húszperces ‘futamban’
a mélyhomokos talajon, mint az EXC-n, de sajnos fölfelében és ugratón még nem
tudtam kipróbálni, hogy hogyan viselkedik (erre is hamarosan sor kerül!). Nagyon
pozitív élmény él bennem róla, és a többiekben is, akik néhány körön keresztül
terelgették ezt a kezes ‘bestiát’.
Ezek után már csak sok sikert
szeretnék kívánni az alkotóknak, remélem minél el?bb újra a 2WD-s SX125
nyergébe pattanhatok.
Köszönet a gödöll?i 1WD Kft-nek aki az ALLOY ruhát, a MATRIX bukósisakot, valamint
a SMITH szemüveget biztosította.
Szekeres Zsolt
További információ: 1wd@1wd.hu