EST. 2002

KTM: kisköbös betörés a feltörekv? piacokra

Ki emlékszik azokra az extravagáns kinézet? koncepciókra, amiket a KTM a tavalyi Eicmán állított ki standján? Aki igen, abban biztosan az is megragadt, hogy bizony 125 köbcentis blokkal látták el ‘szobraikat’ az osztrákok. Nagy is volt a jövés-menés a járgányok között, és persze leginkább a fiatal korosztály tobzódott. Meggy?z?désszer?en hiszik azonban Mattighofen marketingesei, hogy a nyolcadliteres vonal a vének figyelmét is felkelti.

Nos, a jelek szerint a KTM beindul a 125 és 350 köb közötti szegmensben, és az sincs kizárva, hogy a 2010-es milánói seregszemlén már piackész, gyártásérett motorokban gyönyörködhetünk. Apró bökken?, a honi kezd?k és újrakezd?k számára, akik esetleg már pont kezdték volna fenni a fogukat egy min?ségi, stílusos, ugyanakkor gazdaságos kisnarancsra, hogy állítólag az úgynevezett feltörekv? piacoknak szánja els? körben a nóvumokat a gyár. Azaz a terjesztést Brazíliában kezdenék meg, és onnan diffundálna a történet a világ más részei felé.

A Bajaj Auto Ltd. segítségével a délkelet-ázsiai piacok nyílhatnak meg – emlékeztet?ül, az indiai cégóriás a KTM részvényeinek mintegy 30%-át birtokolja, az osztrákok azonban a válság el?idézte szorult helyzetben sem hagyták, hogy idegen kezekbe jusson a cég és az indiaiak ‘megegyék’ a vállalatot. A stratégiai együttm?ködés azonban marad, és ennek keretében tervez robbantani Ázsiában a Bajaj-KTM tandem. Ehhez el?bb tet? alá kell hozni, írják bennfentesek, egy négyütem? motorcsaládot, illetve az sem egészen világos, hogy formatervben, futóm?ben, m?szaki tartalomban vajon az Európában megismert KTM támadná-e az aranybányának tartott keleti piacot.

Az els? nyolcadliteresek – a jogszabályok miatt – 15 LE körülire redukált legnagyobb teljesítményt leadó vízh?téses, négyütem? er?forrással jöhetnek ki.

ugrás fel