EST. 2002

KTM: kitartunk a kétütem?ek mellett!


Hivatalos közleményben adja tudtunkra Mattighofen: eszük ágában sincs feladni a kétütem? technológiát. Stefan Pierer, motorsportmegszállott KTM f?nök szerint nincs még egy olyan motortechnológia, ami ennyire kedvez? tulajdonságokkal rendelkezne, mint a kétütem.

Hiszen könny?, egyszer? mind felépítését, mind karbantarthatóságát tekintve, ráadásul sokkal olcsóbb és kétszer nagyobb hatásfokkal is rendelkezik, mint egy hasonló henger?rtartalmú négyütem? blokk. A KTM sportpalettája, a narancs krosszmotor, minimotor és hardendúró kínálat mindig is tömve volt kétütem? blokkokkal hajtott vasakkal, és ez így is fog maradni a közeli és vélhet?leg a jó távoli jöv?ben is, mindenekel?tt a motorsportban és az utánpótlásképzésben – hangsúlyozza az osztrák gyártó.

KTM boss Stefan Pierer: szeretjük és továbbra is fejlesztjük a kétütem?eket!

„Mindig is tisztában voltunk vele, hogy a kétütem? motorok rettent? fontosak a KTM-nek. – mondta Pierer – Mindenekel?tt a fiatal, feltörekv? offroad-motorosok – a jöv?t tekintve egy rendkívül befolyásos célcsoport – számára verhetetlen a kétütem, mind a költségek, mind pedig a hatékonyság (alacsony súly, magas teljesítmény) tekintetében, nem hagyjuk veszni a technológiát, folyamatosan fejlesztünk. Jelen pillanatban a világszerte forgalomban lév? terepmotorok felét ilyen blokk hajtja, és csak a tavalyi évben húszezer vev? tette le voksát a 2T-technika mellett. Kinek kell ennél jobb bizonyíték, hogy az idejük még közel sem járt le? Kiváltképp a sokat motorozó fiatalok körében közkedveltek a kétütem?ek, nekik kivételesen fontos, hogy pontosan tudják el?re, mikor és milyen mérték? kiadásokkal kell számolniuk motorjuk fenntarthatóságát illet?en.”

Az utánpótlásnevelés elképzelhetetlen – de legalábbis sokkal drágább és komplikáltabb – lenne a kétütem? blokkok nélkül.

De Pierer nem csak a fiatalokra alapozza mondanivalóját, hiszen a világ legkeményebb versenyein is rendre a négyütem?eknél sokkal könnyedebb és könnyebben irányítható kétütem?ek végeznek az élen. „Egyes offroad versenyeken ráadásul szinte elképzelhetetlen nem kétütem? motorral helytállni, kit?n? példák erre az egyre növekv? népszer?ségnek örvend? extrémendúró versenyek, mint például az Erzberg Rodeo is. Szerencsére a kétütem?ek el?nyeit a nemzetközi motorsport szövetség is kezdi újra felfedezni, hiszen 2010-t?l az MX1/MX2-es Motokrossz Világbajnokságban ismét lesz 125-ös kétütem? Junior kategória.”

Taddy Blazusiak, a KTM extrémendúrós csodagyereke, aki amelyik versenyen elindul, azt általában nyeri is. Négyütem?t még nem is látott közelr?l…

De ne ijedjenek meg a négyütem?ek szerelmesei sem, a KTM nem vagy-vagy politikát kíván hirdetni, s?t, az elektromos motorok fejlesztésével sem állnak le: „A jöv?ben is ugyanannyian fognak hegyes kétütem?re ülni, mint amennyien a modern négyütem?eket választják majd, ugyanakkor teljesen új blokkok is teret fognak kapni, két éven belül a piacra kerül a KTM elektromos sportendúrója is.”

A hegyes KTM versenymotorok, ha akarjuk, tehát továbbra is – és a távoli jöv?ben is – maradhatnak olajfüstösek, bár Pierer külön kihangsúlyozza: „Számos új felhasználási területet fogalmaztunk meg a 2T-blokkoknak, amihez elengedhetetlen lesz er?sebb, csöndesebb, és mindenekel?tt kevésbé környezetkárosító kétütem? blokkok kifejlesztése.”

ugrás fel