EST. 2002

Lausitz: Az utolsó szalmaszál Hagának és Biagginak

Véget ér a hosszas nyári szünet a Superbike világbajnokság résztvev?i számára is, hiszen várja ?ket az Eurospeedway Lausitz, a volt NDK területén, Drezdától mintegy ötven kilométerre északra fekv? ‘óriáspálya’. A Lausitzringet követ?en szeptember 30-án Vallelungába, majd október 7-én Magny Cours-ba látogat a világsorozat: úgy is fogalmazhatunk, ennyit kell kibírnia James Toselandnek a tabella élén, hogy vb-címmel a zsebében mehessen a MotoGp-be. A huszonhat éves angol és Hondája stabilan vezetnek, miután a hazai nagydíjon, Brands Hatch aszfaltján sikerült véghezvinni a duplázást, ?rületbe kergetve ezzel százhuszonötezer szurkolót a helyszínen. James számára nem is jöhetett volna jobbkor az els? kett?sgy?zelem, hiszen így, három GP-vel a végelszámolás el?tt (150 pont van ablakban) 66-tal vezet a yamahás Noriyuki Haga, 69-cel a suzukis Max Biaggi el?tt. A ducatis címvéd? Troy Baylissnek már csak számtani sansza maradt az idei titulusra, az ausztrál lemaradása 97 egységre rúg.

Jamesnek áll a zászló

Ami azt illeti, érvényes lehet az a forgatókönyv is, hogy Toseland már Németországban bajnok legyen: ehhez 31 ponttal kell többet szereznie Hagánál és ezzel egyidej?leg 34-gyel többet Biagginál. Ez elég valószín?tlenül hangzik. ‘Minden nagydíjon ötven pont szerezhet? vagy bukható el, és elég egy szempillantás, hogy megint minden kétséges legyen‘ – int mindenkit (legf?képpen önmagát) óvatosságra az angol zongorista. ‘Még hosszú az út, és az utolsó kanyarig koncentrálnunk kell.’

Nem adja fel

Üde színfoltot jelentett a Yamaha Brands Hatch-ben, ahol Bayliss (bukás az els? versenyen) és Biaggi (büntetés a másodikon) megingásai lehet?vé tették, hogy ‘Nitro’ Haga az egyéni összetett második helyére jöjjön fel. ‘Elég jelent?s a lemaradásom Toselandt?l, de nem adom fel‘ – biztosít minket a japán. ‘Hamarabb visszajöttem a nyaralásból, hogy megkezdjem a felkészülést azokkal az YZF-R1-ekkel, amikkel Németországban rajthoz állok. A csapat nagy elánnal dolgozik, és egészen addig küzdeni fogunk, amíg csak a matematika ki nem mondja a végs? szót.’

Max aknakeres?zéssel készül a német versenyekre

Max Biaggi kaliforniai birtokán, Malibuban töltötte a szünid?t, és alaposan feltölt?dött. ‘Lausitzben júniusban teszteltünk, tehát legalább tudom, milyen a menetirány‘ – viccel?dik a négyszeres 250-es világbajnok Kalóz. ‘Azt hiszem, elég jól hozzá tudjuk majd igazítani a motort a pályához, ami egyszerre technikás és gyors is. Szóval egy dobogóra mindenképpen van reményünk. S?t, talán kett?re is!’ Massimiliano igaz, hogy nem ismeri jól a ringet, de Brands Hatch-t sem ismerte, és mégis pódiumra állhatott, és nem a versenytempója (hanem rajtkiugrása) akadályozta meg a második futamban sem, hogy ott legyen az els? háromban.

Fabrizio lehet a Ducati új ásza

A Ducati, nyugodtan mondhatjuk, reményvesztetten hagyta el Angliát, legalábbis ami Bayliss vb-címvédését illeti. A veterán ausztrálnak innent?l nincs vesztenivalója, különösebb teher nélkül motorozhat a ‘szakaszgy?zelmekért’. Az Eurospeedway-en korábban jól ment a 999F07, az el?dmodellekkel Lanzi 2005-ben, Bayliss pedig tavaly gy?zedelmeskedett (2006-ban Kagayama sikerét jegyezhettük még fel). A Xerox Ducati csapattal kapcsolatos hír, hogy a hétvégén bejelenthetik Michel Fabrizio leigazolását (és értelemszer?en Lorenzo Lanzi lapátra tételét) – az 1984-es születés? olasz azután fogadta el a bolognaiak ajánlatát, hogy a gyári alakulat állítólag el?ször a tinikorát épp elhagyó észak-ír Jonathan Rea-nek ajánlott motort: a brit ifjonc azonban nemet mondott a kérésre, és jobbnak látta a Honda holdudvarában maradni (három évre írt alá a Ten Katéhoz, 2008-ban a WSS-ben indul).

Tehát bármi megtörténhet, összességében elmondható azonban, hogy Toselandnek nagyot kell hibáznia, hogy kiadja a kezéb?l az idei bajnokságot – üldöz?i viszont ha hibáznak, minden további esélyüket elveszítik.

ugrás fel