Troy Corser egyetlen lausitzi futam megnyerésével világbajnok – ebb?l az alapállásból indul neki a Superbike a visszatér? németországi nagydíjnak az Eurospeedway-n. Persze ajándékba nem fog kapni semit. Különösen nem Hagától vagy az Assenban duplázó Vermeulent?l. A Hollandiában megsérült Laconi nem tud indulni a GP-n – a 999 F05-öt Lorenzo Lanzi (a képen) vezeti.
Két nagydíj két hétvége alatt, aztán rá még kett?. A 2005-ös bajnoki évad finiséhez érkezett az SBK, miközben a legnagyobb kérdés már csak az, hogy mikor kerül föl a korona a Suzukival versenyz? ausztrál Corser fejére, mert hogy felkerül, az elég sanszos. Így aztán – hasonlóan a MotoGP-hez – az egyik f? beszédtéma itt is a 2006-os szezon. Annál is inkább, hiszen az utóbbi néhány verseny a Superbike valóságos reneszánszát hozta. A kezdetben egyeduralkodó GSX-R mellé feln?ttek az ellenfelek, a Honda, a Yamaha, a Ducati, s jelenlétüket gy?zelmek formájában érzékeltették. Tény, hogy a WSBK olyan magas színvonalat ért el, ami a m?szaki és a sport-tartalmat illeti, hogy a világsorozat legjobb éveihez lehet hasonlítani. Nem rossz azok után, hogy nemrég kis híján hamvaiba holt az egész bajnokság.
A szezonel? három nagydíja – amelyeknek hat versenyén a Suzuki hat gy?zelmet aratott, ebb?l ötöt Corser révén – szóval ez a fölény úgy t?nt, jó hamar meg is gyilkolja a szület? bajnokságot. A dolog viszont stimulánséként hatott: mivel senki sem azért versenyez, hogy kikapjon és mivel óriási presztízskérdésr?l van szó a gyárak részér?l (függetlenül attól, hogy hivatalosan csak a ‘leányvállalataik’ futnak), gyors munkával a csapatok megoldották a maguk technikai probléma-csomagját, és megtört a jég – újra nyíltak lettek a futamok. A Ducati négyszer, a Honda és a Suzuki három-háromszor, a Yamaha kétszer gy?zött. A Kawasaki mérlege eddig egy dobogó, de három helyszínen – Franciaországban, az európai fejlesztési központban, San Marinóban, a PSG-1 együttesnél és Japánban – g?zer?vel dolgoznak, hogy mihamarabb nyer? motort készítsenek a következ? évre.
El?rejelzést igen nehéz volt adni az asseni GP-re is (Vermeulennek azel?tt csak egy részsikere volt), és a megbolygatott német helyszínnel sincs ez másképp. Corser mindenképpen a gy?zelemre fog hajtani, számára egyértelm?en ez a célkit?zés. Hagának jó esélye van a lausitzi kanyarokban. A hollandiában kétszer nyer? Vermeulen lehet az egyetlen, aki megszorongathatja Corsert, ? is nagy motívációval fog küzdeni. Toseland általában stabil tagja az élmez?nynek, míg Lanzi élete nagy pillanatát éli a gyári Ducati nyergében.
Legutóbbi hozzászólások