Tavaly az es? és az éles kanyarok jelentették a legnagyobb akadályt a Yamahának Le Mans-ban, ez azonban egyáltalán nem okozott problémát az együttes számára majd’ két évtizeddel ezel?tt. 1987-ben aratta a hangvillás alakulat legels? világbajnoki gy?zelmét a királykategóriában a francia ringen: az 500cc futamát Randy Mamola meggy?z?, 34 másodperces el?nnyel nyerte a Hondával versenyz? Pierfrancesco Chili el?tt. Az a siker Mamola második GP-gy?zelme volt az évadban vizes borításon – az els?t még Suzukában söpörte be, még nagyobb fölénnyel.
Mamola 1987-ben
„Az YZR borzasztóan jól irányítható volt, a sikánban fantasztikusan gyorsan ment – vagyis tökéletesen fel volt készítve a Le Mans-i helyszínre” emlékszik vissza Mamola, aki a ’87-es szezont ezüstéremmel zárta Wayne Gardner mögött. „Álltam dobogón Franciaországban más motorokkal, de az els? gy?zelem a Yamahával óriási, semmihez nem fogható érzés volt.”
„Olyan pálya ez, ami visszavonhatatlanul része a sporttörténelemnek. Szinte a versenyzés szinonímája. Talán egyik nagydíjnak sincs akkora aurája, mint a Le Mans-inak. A szurkolók hihetetlenek, ahogy az els? kanyar lelátóiról buzdítanak – felejthetetlen emlék. Különösen, ha vezetsz!”
Kenny Roberts: a kisfiúból példakép lett
Mamola tizennégy alkalommal fordult meg a francia ringen. Elmondása szerint pályafutása egyik legfontosabb állomása az volt, amikor részese lehetett a gyermekkori példakép, Kenny Roberts által vezetett gyári Yamaha csapatnak. „14 éves voltam, mikor szerz?dést kötött velem a Yamaha USA, az els? versenymotorom egy TA125 volt. Akkoriban Kenny Roberts volt a dirt track-király Amerikában, egy idol, él? legenda volt. Többször kértem t?le autogramot, a poszterei kint voltak a szobám falán. 1986-ban kaptam lehet?séget, hogy belépjek a Yamaha vb-együttesbe, amit ? irányított. Egy álmom vált valóra.”
Legutóbbi hozzászólások