EST. 2002

Leáldozott a Honda a Gold Wingnek?

A Honda Gold Wing nem kevesebb, mint 42 éve, 1974 óta része a japán gyártó kínálatának. Ez alatt öt generáció jött ki bel?le, a legutóbbi gyakorlatilag 15 éve változatlan.

Id?r?l id?re felröppennek pletykák arról, hogy már úton van az utódja. A visordown.com infói szerint 2017-ben valóban debütál a vadiúj túramonstrum, ami új szintre emeli a m?szaki alapvetéseket.

A legutóbbi, 2001-ben megjelent Gold Wing akkoriban magán viselt minden, addig elképzelhetetlen technikai okosságot, de 15 év nagy id?, a Hondának azóta b?ven van mit behoznia.

Honda Gold Wing 2012

Hogy mire számíthatunk?

– A DCT félautomata váltó alap – a Honda anno szabadalmaztatott egy speciális, Gold Wingre szánt változatot bel?le.

– Az elektromosan állítható, félaktív futóm? mellett több szokatlan els? futóm? megoldás híre is szárnyra kapott már, ami hatékonyabban birkózik meg a Gold Wing hatalmas tömegével.

– A jelenlegi Gold Wingen megjelent légzsák rendszer valószín?leg örökl?dik a következ? generációra is.

– Több szabadalmi kérvénnyel találkoztunk a m?szerfal és a kezel?szervek körül, aminek lényege, hogy minél több gomb és funkció kerülhessen a kormányra. Ez komplex infotainment rendszert is sejtet, aminek része egy nagyméret? TFT kijelz? is.

– Elektronikus gázkar, kipörgésgátló, többféle üzemmód – alap.

– Amin egy ideje dolgozik a Honda, de talán korai lesz a következ? generációs Gold Wingbe beletenni, az a hibrid hajtás. Egy elektromos er?forrás beépítése lehet?vé tenné egy kisseb henger?rtartalmú benzinmotor használatát. A Honda tavaly bemutatott Neo Wing koncepciója ezen az elven m?ködik, elektromos er?forrással egészíti ki a jelenlegi hathengeres Gold Wing blokk fekv? négyhengeres változatát.

– Mindezeket a technológiákat új vázba és megújult idomzatba helyezné a Honda. Az új váz várhatóan alumíniumból készül és két darabból áll, az els? és a hátsó rész között a blokk is tehervisel? elem lesz. Hogy hogy fog kinézni, arról a Neo Wing láttán lehetnek elképzeléseink.

ugrás fel