Rossi a mugellói hétvégén a Dainese gyártó utolsó generációs termékét teszteli, amely nem más, mint egy motorosruhába bújtatott airbag. A fogyasztóközönség számára majdan elérhet? védelmi rendszer ennek a próbának tapasztalatai alapján kerül kialakításra – a címvéd? persze nem fog feltétlenül azon iparkodni, hogy élesben kelljen tesztelnie az önmagát aktivizáló légzsákot.
Aminek el?nye a hatékonysága, bármilyen pr-szer?en hangozzék is (egyébként az, pr, a Dainese sajtóközleményét idézzük). F?ként a vállakat és a kulcscsontot védi a D-Air Racing – ez a modell neve. A már elvégzett hivatalos homologizációs teszten megállapították, hogy az ezekre a zónakra mért fizikai behatás erejét 84%-os hatékonysággal nyeli el az airbag. Szignifikáns mértékben akadályozza a nyaki csigolyák elmozdulását nagy erej? becsapódásoknál, eséseknél.
A légzsák teljes egészében a motoros ruha fels? részében kapott helyet: ‘használat’ után felfúvódott állapotból ez a fels? rész le tud ereszteni annyira, hogy a versenyz? adott esetben folytathatja a futamot. A rendszer egyes elemeit nagy m?gonddal, akkurátusan helyezték el és állították be, arra törekedve, hogy semmi se zavarja a motorost.
A D-Air Racing összsúlyát jelent?sen sikerült csökkenteni az alkatrészek összezsugorításával. Az ‘élesteszt’ egyébként folyamatos, a 125-ös géposztályban az osztrák Michi Ranseder, a 250-ben a tavalyi bajnok Marco Simoncelli visel Dainese-airbaget.
Legutóbbi hozzászólások