A bukósisak hátulsó-alsó részéb?l pattan ki a nyaki gerincet támasztó légszák az APC modelljeib?l – pontosabban abból az egyb?l, ami már forgalomban van. A spanyolországi székhely? cég legalább akkora jöv?t lát termékében, mint amekkorát például a Dainese látott, amikor piacra dobta hasonló elven m?köd? dzsekijeit, illetve a jelenleg is tesztelés alatt álló b?rruháját – versenyz?k számára. Hogy, hogy nem, véletlenszer? mintavétellel mégis kevés átlagos felhasználón látunk ilyen elven m?köd? véd?felszereléssel – csak ki kell állni az utcára, és körbenézni, miben motoroznak az emberek.
Nincs fizikai összeköttetés a motoros és motorja között, egy kis fekete dobozba épített érzékel? és a sisakban lev? kioldó elektronika kommunikál egymással rádiófrekvencián. A dobozban elhelyezett gyorsulásérzékel?k pontosan tudják, mikor van vészhelyzet – feltéve persze azt, hogy megfelel?en rögzítették a megadott helyre. A bukósisak alsó-hátsó rekeszéb?l kipattanó légzsákot 15 századmásodperc alatt fújja feszesre a patron, mely a nyaki gerincnek, a gerincvel? nyaki szakaszának, illetve a kulcscsontnak a sérüléseit hivatott minimalizálni – teljesen kivédeni, drasztikus karamboloknál nyilván nem fogja tudni, lásd a video utolsó ütközését.
Az érzékel?k és a beállított értékek elég hosszas tesztelési folyamata garantálja, hogy kisebb-nagyobb bukkanóktól, illetve ugratásoktól nem fog kirobbanni a fülünk mell?l a technika. Könny?, üvegszálas héjszerkezettel készül az eddigi egyetlen modell, két héjméretben: 54-57 cm-es fejkörátmér?ig a kisebb, és 58-61 cm-ig a nagyobb. Gyári felszereltségben kapjuk hozzá az el?készített kis rekeszeket illetve gombokat, ha kommunikációs eszközt szeretnénk installálni a fejfed?be. Hazánkban – legjobb tudomásunk szerint – nem forgalmazzák.
Legutóbbi hozzászólások