EST. 2002

Lekapták a Ducati Superquadratát

Frissítve: 06. 02.

A lenti, tegnapel?tti, versenypályás, superbike-spec Ducati kémfotó után hirtelen el?került egy szintén ugyanarról az oldalról (bal) elkapott pillanat, de ezúttal már az utcai változatról. A világsajtó által máris 1199-nek elkeresztelt új sportmotorról gyanúsan csak az egyik oldalról láthatunk képeket, de újabb részletmorzsák után keresgéléshez ez is megteszi.

A lenti címlapfotó után az új kép már egyértelm?en az utcai változatról készült. Ezt nem csak a lámpák és irányjelz?k mondatják, hanem az els? futóm? és féknyereg, hiszen jól látszik, hogy ezek már a Ducati sportmotorjairól ismert megszokott, utcai darabok a Showától és a Brembo Monobloc. Jól kivehet? továbbá a KTM RC8-stílusban teljesen a blokk alatt „megoldott” kipufogórendszer, a dob kilép?nyílása Pertucci lábfeje és az oldalsztender alatt látható. A tömegek központosítása miatt hozták ide a kipufogót, ezzel szakítva a húsz éves, a 916-nál kezd?dött „ülésalatti” hagyományokkal.

Ismét megfigyelhetjük a vízszintesen fekv? hátsó rugóstagot, illetve a környékén már az is látszik, hogy a hosszabb, új leng?kart a blokkal összetartó vázdarabkán keresztül lett elvezetve a váltórudazat. A motor részletei a mattfekete álcafényezés és a fotó rossz min?sége miatt ismét jól rejt?znek, az oldalidom formáját csak sejteni lehet, de hunyorítva mintha egy hatalmas légbeöml? száj tátongana ott elöl, a félig letakart lámpák alatt – a 190-200 lóer?s teljesítménynek kell is a sok és friss leveg?.

Valamennyire kivehet? a tank új formája, az el?z?knél sokkal ducibb, púposabb, formára a Monsterek m?anyag tankborítását juttatja eszünkbe, ugyanakkor a motor arányai és mérete kísértetiesen emlékeztet az Aprilia RSV4-re: minimálisra redukált túlnyúlások, alacsony front, apró fenék, középre s?rített „nehéz részek”. Amit még érdemes észrevenni, azok az új formájú, kovácsoltnak t?n? 2×5 küll?s kerekek.

Eredeti hír:

A 1098-széria utódját, a Superquadrata néven emlegetett új Ducati sportmotor egyik prototípusát sikerült becserkésznie az olasz Moto Sprint magazin fotósának, amint éppen Danilo Pertucci, olasz Superstock-versenyz? üli meg tesztelés céljából.

A nem titkolt, múlt heti ducatis próbanapokon elvileg csak a GP12-?n, Rossi és Hayden új MotoGP ezresén dolgoztak a mérnökök, de mint az a lenti legfrissebb Moto Sprint-címlapból kiderül, jelen volt az SBK-alakulat is az új szupertitkos sportmotorral, illetve annak SBK-specifikációs változatával – az els? villákból ítélve a versenyváltozatot próbálgatta Pertucci.

Amint azt egy régebbi cikkünkben írtuk, a 1198 ezen utódjával kívánnak visszatérni a bolognaiak a WSBK-ba 2012-t?l, a fejlesztés során pedig szinte kizárólag a MotoGP-ben szerzett tapasztalatokra támaszkodnak. A pletykák szerint – ugyanis a kémfotóról ez nem derül még ki – elhagyják például a térhálós acél cs?vázat, helyette a GP-motorok üreges karbonvázát fogják alkalmazni, lásd lenti rajz!

A blokk henger?rtartalma marad az SBK-szabályok által kéthengeresekre vonatkozó 1200 köbcentis határon, de minden más radikálisan új lesz. A Superquadrata (szupernégyzetes) elnevezés az új blokk még az eddiginél (106 x 67,9 mm) is extrémebb furat-löket arányára utal, jól informált források 200 lóer?s teljesítményr?l pusmognak szériaállapotban, valószín?leg a maximális elérhet? fordulatszám V-kett?kön belül rekordernek ígérkezik.

Az eddig egyetlen közzétett képr?l kiderül továbbá, hogy megmaradt az egyoldalas hátsó leng?kar, csak láthatóan sokkal hosszabb lett, valamint jól kivehet?, hogy a hátsó rugóstag elhelyezése vízszintes! Az eddigiekhez képest valami egészen új váz/futóm? megoldást várunk. Ráadásul, ha lehet hinni az interneten terjeng? pletykáknak, a Ducati szakítani fog a védjegynek min?sül? „L” hengerelrendezéssel (fekv? Vé), és a jobb súlyeloszlás érdekében „hátrébb döntik” a hengereket, ezzel több helyet adva az els? keréknek, ezzel várhatóan a tengelytáv is jelent?sen csökkenni fog.

Szintén jól látható, hogy elt?nt a motor hátuljáról a két ülés alatti kipufogódob, s?t igazából az egész fenékrész elt?nt, helyettük lesz ez az Aprilia RSV4-esére emlékeztet?, rövid, hegyes farokidom. Az álca és a fotó min?sége miatt a motor többi része egyel?re sikeresen elbújik kíváncsi szemeink el?l, de ami késik, az nem múlik: bármennyire próbálja titkolni a Ducati a „Rossi által fejlesztett” új sportmotort, ez év végén muszáj lesz bemutatniuk, ha jöv?re részt kívánnak venni vele a WSBK-sorozatban.

ugrás fel