EST. 2002

Lencsevégre kapták a Crosstourert

Teljes álcában került a lesifotósok lencséje elé a VFR1200-as V4-es motorblokkjával hajtott új óriás Honda túraendúró – habár ha a Crossrunnerrel (a VFR800X-szel) párhuzamos a termékelhelyezés, akkor ezt is inkább krosszóvernek, a csupaszmotorok kezességét és dinamikáját a terepmotorok kényelmével és kinézetével párosító motornak, semmint valódi endúrónak kéne hívnunk.

A Honda kínálatában a Transalp és a Varadero látja el, és fogja is ellátni az el?bbi feladatot, míg a VFR800-ra épül? (a magyar sajtónak tegnap bemutatott) Crossrunner (bemutatóteszt hamarosan) és nagytestvére, a Crosstourer igazából egyáltalán nem terepre való vasak: a vásárlói szokások és motorhasználati trendek alapján a Honda szerint ezeknek az „új kategóriát teremt?” motoroknak nincs szüksége igazi terepképességekre.

Honda Crosstourer kémfotó

A Honda Crosstourert már az utakon tesztelik: bemutató ?sszel

Talán ezért is változott meg Crosstourer els? felfüggesztése: a tavalyi milánói expón leleplezett koncepciópéldány hagyományos els? teleszkópjai helyett fordított villákat vélünk felfedezni a kémfotókon, ugyanakkor a motor többi része – álcázás ide vagy oda – eléggé ismer?snek, s?t igazából szinte változatlannak hat.

Éreztük már a koncepciónál is, hogy igencsak szériaérett lehet a konstrukció, hiszen lámpa, tükrök, indexek, rendszámtartó; már akkor minden volt rajta, és láthatóan azóta sem álltak neki az agyagmodellnek a dizájnerek, hogy átalakítsák a formatervet. Az álcázás ellenére a BMW GS-es kacsacs?r és a VFR1200-esére emlékeztet? els? fényszórók formája tökéletesen felismerhet? és a koncepciómodellével azonosnak t?nik, de igaz ez a hátsó traktusra is: a lámpa, a kipufogódob, és az ülés formája sem változott, a küll?s kerekeket is láttuk már.

Honda Crosstourer kémfotó

Küll?s kerekek a stílus miatt: igazából nem terepmotor lesz ez.

Ami az els? futóm? változásán kívül felt?nhet, az a csökkent méret? hátsó kapaszkodó: a koncepciómotoron még egy hatalmas, csomagtartót is magába foglaló öntvényt láthattunk az ülés mögött, míg ezen a tesztpéldányon már külön van a majrévas és a tesztpilóta f?tött ruháját m?ködtet? egységet tartó csomagtartó rács. Ha már a változásokat elemezzük, észre kell lehet venni a csökkent méret? szélvéd?t (a koncepcióé magasabb volt), illetve az új, LED-es irányjelz?ket, melyek meglehet?sen szokatlanok egy Hondától, szó se róla, üdvözöljük az indexfejl?dést!

Várhatóan a Crosstourerbe az újfejlesztés?, 1200 köbcentis V4-es egy enyhén visszafogott teljesítmény?, némileg áthangolt karakterisztikájú változata kerül, de így sem kell sokkal kevesebb lóer?re számítanunk, mint a VFR1200F 170-es adata – [mi] 150-160 köré tippeljük – és ahogy az a fenti képekr?l kiderül, a duplakuplungos DTC-váltót sem kell majd hiányolnunk bel?le.

Honda Crosstourer prototípus galéria

Crosstourer prototípus galéria: klikk a képre!

A szériagyártású Honda Crosstourer bemutatóját az ?szi nemzetközi kétkerek? szakkiállításokra várjuk.

ugrás fel