EST. 2002

Leveg? nélküli gumit gyárt a Michelin

A Michelin X Tweel kereke a kerékagyra rögzített er?s, rugalmas m?anyag küll?kb?l, pontosabban lapokból áll, ezeket veszi körül a gumi futófelület. A Tweel kerék ugyanolyan rugalmas, mint a leveg?vel töltött abroncsok, csak a rugózást nem a leveg? és a gumi oldalfala, hanem a küll?k adják, melyek deformálódnak, rugóznak, amikor akadályon haladnak át.

A futófelület gumiból van, ami ha elkopik, cserélhet?, ráadásul lényegesen gyorsabban, mint a hagyományos kerekeknél, defekt miatt pedig erre sosem kerül sor.

Michelin X Tweel leveg? nélküli kerék

A Tweel kerék elég nagy lépés a fejlesztésben. Egyel?re csak f?nyírókra készül, hogy mikor jut el oda, hogy autókon, és f?leg motorokon megjelenjen, azt még korai lenne megmondani. Ennek oka, hogy bár a rugózás kérdését megoldják a lamellák, a motoroknál különösen fontos tapadás azonban eggyel összetettebb probléma. Ráadásul kanyarban, gyorsításkor vagy fékezéskor akkora er?k hatnak a gumiabroncsra, amihez több kell néhány rugalmas lamellánál, plusz a motorok gumijának futófelülete lényegesen kiterjedtebb, mint egy f?nyíró vagy autó esetében.

Szóval van még néhány megoldandó kérdés, miel?tt defektbiztos gumikat láthatnánk a motorjainkon, de valahol el kell kezdeni, és örömmel látjuk, hogy a Michelin megtette az els? lépést!

ugrás fel