EST. 2002

Lincshangulat a médiában

Roskadásig telt a postaládánk levelekkel, f?szerkeszt?nk, Benk? Zsolti telefonja folyamatosan csöng. Mindenki egyb?l kitalálja, miért: a Baleset miatt. Igen, nagybet?vel. Balesetek mindig voltak, vannak és lesznek is, pláne, ha olyan termékekkel állnak el? a gyárak, melyek az átlagember képességeit jóval meghaladják. Most azonban a szokottnál jobban a rivaldafénybe került egy Eset, nincs olyan elektronikus vagy írott média, ahol ne foglalkoztak volna az Üggyel. Reggeli m?sorok kurta interjúkat készítenek motoros szakért?kkel, országos és helyi újságok a címlapon számolnak be az esetr?l, internetes magazinok terjedelmet nem kímélve tájékoztatják olvasóikat, internetes fórumokon verbálisan már kiírtották a honi motoros társadalom nagy részét. Egy a szlogen: vesszen az összes motoros.

Tényleg ez volna a megoldás? Eddig is érkeztek megrázó képsorok motoros balesetekr?l, amiben nem feltétlenül a kétkeréken közleked? volt a hibás, de kasztni hiányában az életével kellett fizetnie. Ilyenkor, mert a halottnak ugye semmi sem fáj, a motorosra húzzák rá a vizes leped?t. Most azonban itt van egy felvétel, ami véres kardként járja a honi médiát, ujjal mutogatnak ránk, sztereotipizálnak az emberek. Mert ilyenek vagyunk, mi emberek. Egy motoros hülyeséget csinált, nem els?ként, máris megbélyegeznek minket. Állatok két keréken. A média egyb?l lecsapott az esetre, ránk pedig a törvényhozók fognak majd, ebben biztosak lehetünk. Változatni kell, nincs mese, méghozzá az alapoktól kell kezdeni.

Lánchíd Rádió

Holnap 15.00-tól a Lánchíd Rádió a motoros balesetekkel foglalkozik magazin m?sorában, melyben Benzso is meg fog szólalni.

A most érvényben lév? vizsgáztatási rendszer nem követte a technikai fejl?déseket, éppen ezért joggal mutogatnak erre az okosok. Mi sem látjuk ezt másképp. Sokan, sokféleképpen kifejtették gondolataikat az üggyel kapcsolatban a tegnapi cikkünk alatt, most nem mennénk bele a részletekbe, nem is lehet egyik napról a másikra ezt az ügyet megoldani. Szerkeszt?ségünk azonban nyitott minden lehet?ségre, készségesen segítünk, aki megkeres minket, legyen az autós iskola, magánszemély, vagy valamilyen intézmény. És itt felvet?dik a keresked?k szerepe a játékban. Milyen formában kérhetik számon a vásárlótól motoros el?életét, mikor egy ezres sportmotorra rámutat? A mai gazdasági helyzetben örülnek, hogy valaki viszi portékáikat. És mi a helyzet a vásárló önismeretének hiányával? Miért kell egy alig több mint egy hónapos A kategóriás jogosítvánnyal a szerpentineket 130-al támadni egy 600-as motorral (vagy ki tudja mekkora volt a balesetet okozó Suzuki, nem is ez a lényeg).

Nem tisztünk véleményt alkotni a vétkes motorosról, félreértés ne essék, elvégre nem ismertük, neki is van családja, mint bérmelyik?nknek. A hiba ténye kézzel fogható, nem ruházható át másra. Valaki hülyeséget csinált, és egy ártatlan ember az életével fizetett. Számtalan ilyen balesetr?l hallani a híradókban, még sincs ekkora visszhangja az ügynek. Igaz, hogy megháromszorozódott a motoros balesetek száma, de ugyan így n?tt az autós balesetek száma is, maximum elenyész?bb az elhalálozási statisztika.

Mit tehetünk mi motorosok, hogy elejét vegyük a hasonló ujjal mutogatásoknak? El?ször is nézzen mindenki mélyen magába, ha felül egy kétkerek?re, és ha felült rá, akkor csak is akkor tegye, ha magabiztosan uralni tudja a lába között dolgozó er?ket. Tudjuk a jobb csuklónkat magunktól el fordítani, és ne a forgalomban feszegessük teljesít?képességünk határait. Ne próbáljuk utánozni a versenyz?ket, ?k gyerekkoruk óta ezzel foglalkoznak, tudják mit, miért és legf?képp hogyan csinálják. Nem véletlenül mondja mindegyik, legyen az Valentino Rossi, Hector Barbera, Vida Tibi vagy Grillmayer Gábor, hogy közúton eszükbe sem jut motorra ülni. De ha már olthatatlan vágyat éreztek a szakma elsajátítását illet?en, tessék beiratkozni Szabó Attilához, vagy az Aprilia suliba, nagyon sok hasznos tanáccsal tudnak szolgálni nektek. Inkább erre költsetek, mint Power Commanderra, vagy tuning kipufogóra, csak hogy pár lóer?vel többet mutasson a fékpadon szemetek fénye. Hiába várunk a másik félre!

Akár tetszik, akár nem, magunkról állítunk ki bizonyítványt akkor, ha ilyen meggondolatlanságot csinálunk, mint O. Zsolt, a szóban forgó baleset okozója. Éppen ezért kérünk minden motorostársunkat – nem gy?zzük elégszer hangsúlyozni:

– száguldozni csak pályán, hibátlan menetfelszerelésben
– el?relátóan közlekedni, hogy mások hibáit is ki tudjuk védeni. A tepsin már hiába gondolkozunk azon, mi lett volna ha…
– csak tökéletes m?szaki állapotban lév? motorral útnak indulni, mindenkit hazavár valaki
– inkább érjük oda 20 perccel kés?bb
– gyakoroljunk önkritikát
– nem szégyen visszaülni az iskolapadba
– ne a hülyékr?l vegyünk példát
– vigyázzunk magunkra, és egymásra.

Az ellenpélda kedvéért

Két járm?, egy kisbusz és egy személyautó frontálisan ütközött szerda hajnalban Cegléd közelében. A balesetnek egy halálos áldozata van – mondta a Pest Megyei Rend?r-f?kapitányság ügyeletese.

Lukácsi Zsuzsa elmondta, hogy a halálos sérülést szenvedett férfi abban a kisbuszban utazott, amelyik áttért a szemközti sávba. A balesetnek további négy súlyos és négy könny? sérültje van.
A súlyos baleset oka egyel?re ismeretlen, a vizsgálatot a Ceglédi Rend?rkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya folytatja.

Forrás: Blikk.hu

Minden éremnek két oldala van. Tessék megvizsgálni mindkett?t, miel?tt elhamarkodottan ítélnék meg a motorosokat. Tisztán gondolkodó, felel?sségteljes emberek is vannak sorainkban, akik még sokáig szeretnének adózni szenvedélyüknek, vagy éppen munkájuknak. Figyeljünk egymásra!

Az el?z? cikkünk keretés részében tévesen azt közöltük, hogy a vétkes motoros is életét vesztette. O. Zsolt állapota válságos, a pécsi kórház intenzív osztályán fekszik. Ha Zsolt felépül, valószín?leg halálos közúti baleset gondatlan okozása miatt kell felelnie.

A motorinfo.hu szerkeszt?i

ugrás fel