EST. 2002

Livio Suppo nyilatkozata

2003 álomszezon volt Livio Suppo csapatigazgatónak, aki azóta, tehát
kezdetekt?l fogva dirigálja az olasz együttes MotoGP-projektjét. A bemutatkozás
éve igen bíztató volt
, de már sajnos csak mint a múlt egy fejezetére emlékezhet
a tavalyi esztend?re a vörös gárda és a lelkesedését soha el nem veszt? szurkolótábor.

A kritikus évadkezdés okán a Ducati Corse, ha csak pár órácska erejéig is,
de visszatért a 2003-as Desmosedici teszteléséhez; történt mindez még Le Mans-ban
a futamot követ? napon. Suppo és a szakvezetés persze rendületlenül hisz
a GP4
(azaz a 2004-es Desmo) létjogosultságában és versenyképességében,
és továbbra is sokat vár a gyönyör? vonalú, ám eddig élesben nem túl hatékony
modellt?l, no meg pilótáitól.

2003 egy hihetetlen év volt a Ducatinak, és emiatt mindenki azt kezdte
hinni, hogy ezen a világbajnokságon minden egyszer?, mint a pofon
: pedig
a tapasztalatszerzés periódusa volt. Fiatal csapat vagyunk és keveset tudunk
a vb-r?l a többiekhez képest. Ez az egész egy folyamat: most növekv? fázisban
vagyunk, és a célunk a fejl?dés, az érés versenyr?l versenyre‘ összegez
Suppo.

‘A tavalyi motor legel?ször 2002 derekán futott, azaz mire versenyezni
kezdtünk vele, már teljesen készen volt. Idén lényeges változásokon ment
át a Desmo, mivel egy-másfél év alatt az er?sségein kívük a gyengeségeit is
felfedtük.
Igyekeztünk minden aspektust fejleszteni, de ehhez rengeteget
kellett módosítanunk, és az egészet február végén kezdtük. Igaz az is, hogy
nem volt szerencsénk a körülményekkel, sokszor zuhogó es? fogadott minket egy-egy
teszthelyszínen.’

‘A célunk továbbra is minden pályán versenyképes motort építeni. A tavalyi
gép jónak bizonyult a gyors pályákon, amelyeken nagy sebességgel vehet? kanyarok
vannak, de a gyorsulós-lassulós ringeken nem volt megfelel?. Egy mindenhol megbízható
járm? kifejlesztése nem egyszer? feladat, mert mindenekel?tt egyensúlyt kell
találni: ez az alap. Ezen dolgozunk, és megéri, mert id?közben sokat, nagyon
sokat tanulunk a motortól, ez pedig a Ducatinak jó. Mindent egybevéve azért
versenyzünk, hogy motorokat adjunk el, és hogy minél tökéletesebben tudjunk
járm?veket készíteni
.’

Esélyekr?l az Olasz GP el?tt? ‘A Mugellóban van valami különleges,
nem messze van Bolognától, a legf?bb szurkolói bázisunktól. Mindenki szereti
a pályát, de a nyomás is nagyobb a szokásosnál
: különösen Lorison, mivel
ez a szül?föld. Troy is maximálisan átérzi, hogy mit jelent ez a verseny, a
hazai pálya. Egy különleges alkalom, reméljük, hogy a szerencse mellettünk áll,
és a lehet? legjobbat tudjuk nyújtani’ mondja Livio Suppo.

ugrás fel