EST. 2002

Luxus kiállás maximális terepjáró készségekkel: az egyedi BMW X7 pickup

A bajor prémiummárka müncheni gyárának gyakornokai hagyták elkalandozni a fantáziájukat, hogy az épített utakon túli felfedezés ne ismerhessen határokat.

 

A müncheni gyárának gyakornokai hagyták elkalandozni a fantáziájukat, hogy az épített utakon túli felfedezés ne ismerhessen határokat.A bajor prémiummárka

A megannyi felejthetetlen motorkerékpár mellett a 2019. július 5-7. között megrendezett 19. BMW Motorrad Days látogatói egy hamisítatlanul egyedi „négy plusz kétkerekű” koncepciót is megcsodálhatnak a bajorországi Garmisch-Partenkirchenben: a BMW X7 pickupot, amelyet a bajor prémiummárka müncheni gyárának gyakornokai a létesítmény koncepciótervezési és modelltechnológiai részlegeivel karöltve készítettek el. Az egyetlen példányban megépített jármű műszaki alapját a BMW X modellcsalád legfiatalabb, egyszersmind legexkluzívabb tagja, a BMW X7 adta. A különleges koncepció a 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X7 xDrive40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,7 – 9,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 198 – 205 gramm / km) hajtáslánc-technológiáját és egy ötüléses luxus pickup innovatív elképzelését egyesíti. Az egyedileg megtervezett és kézügyességgel megépített plató kifinomult faborítást kapott, a koncepció tökéletes hétköznapi használhatóságáról pedig automata szintszabályozású, kétállású légrugós futómű és számos prémium minőségű felszereltségi részlet gondoskodik. A gyakornokok határtalan fantáziája a BMW Motorrad erőteljes, minden kalandra kapható kétkerekűjével, a BMW F 850 GS motorkerékpárral válik teljessé, amelyet az alkotók a BMW X7 pickup platóján helyeztek el. A „négy plusz kétkerekű” koncepció így a világ bármely szegletét képes meghódítani.

„Nagy örömömre szolgál a BMW Group szakmai gyakornokai, a koncepciótervezési részleg és a modelltechnológiai divízió közötti ilyen mély együttműködés, amely lehetővé teszi tehetséges fiataljaink számára, hogy ilyen rendkívüli projektben is kibontakozzanak” – fogalmazott Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja.

A prémium minőségű anyagok, a csúcstechnológiás gyártási eljárások és a kézügyesség találkozása

A BMW X7 pickup utastere mögött – amely öt utasnak kínál luxus színvonalú menetkomfortot – egy kiváltképp nagyméretű plató található, amelynek rakodófelülete zárt ajtóval 140 centiméter, nyitott ajtóval pedig 200 centiméter hosszú. A szénszál-erősítésű műanyag intelligens, átfogó alkalmazásának köszönhetően a koncepció a sorozatgyártásban kínált BMW X7 xDrive40i modellhez képest annak ellenére nyom mintegy 200 kilogrammal kevesebbet a mérlegen, hogy a karosszériáját 10 centiméterrel megnövelték. A koncepció tetőelemei, platóajtaja és hátsó ajtajai egytől egyig az ultrakönnyű, magas szilárdságú anyagból készültek. A plató kézzel készített faburkolata, valamint a háromdimenziós nyomtatással előállított kapaszkodók, rögzítőszemek és éllemezek milliméter-pontos, részletes kidolgozásával a gyakornokok nem csupán szakmai felkészültségüket és műszaki ismereteiket, de innovációs erősségüket is bizonyították. A mézszínű faburkolat és a BMW Individual Tanzanite Blue metál karosszériafényezés harmóniáját – amelynek exkluzív fényű, tengerkék árnyalata rikító napsütésben nyeri el valódi mélységét – a luxusjachtok ihlették, felettébb kifinomult, elegáns és előkelő formában öltve testet.

Ötletből showautó-szintű valóság, mindössze tíz hónap alatt

A BMW X7 pickupot a bajor prémiummárka müncheni gyárának tizenkét szakmai gyakornoka készítette el. A karosszéria- és járműépítő, gépjármű-mechatronikai és műszaki modellezési szektorokban tanuló tehetségek a papírra vetett tervrajzokból mindössze tíz hónap alatt alkottak egy teljes értékű, tökéletesen működő, showautó-minőségű járművet, amely ráadásul a közúti forgalomban is részt vehet. A BMW X7 pickup műszaki alapját – a bajor prémiumgyártó hosszú távon fenntartható, költséghatékony stratégiájával megegyezően – egy tesztautóként használt előszériás modell adta, amelyet a gyakornokok már a BMW X7 sorozatgyártás előtti tesztjei közben kinéztek maguknak, megmentve ezzel a modellt a leselejtezéstől. A tizenkét tehetség szabadon dönthette el, hogy mihez kezdenek a modellel és az átalakítással milyen irányba, illetve milyen mélységig mennek el, a koncepcióautó-tervezési folyamatoknál megszokott szakértői segítségeket azonban nem vehették igénybe. A végeredmény nem csupán arra ad okot a gyakornokoknak, hogy önmagukra, hanem hogy a BMW Group duális képzési szisztémájára is mérhetetlenül büszkék legyenek. Álmuk, hogy a bajorországi premiert követően személyesen vigyék ki a BMW X7 pickupot a vadonba, ahol az eddig felfedezetlen ösvényeket is bejárják majd vele.

Verhetetlen páros: a BMW X7 pickup és a BMW F 850 GS motorkerékpár

A BMW X7 pickup platóján egy BMW F 850 GS motorkerékpár foglal helyet, amely a 19. BMW Motorrad Days hétvégi premierjét tekintve is kiváló választásnak bizonyult. Rendíthetetlen túrázási adottságaival, hosszú távon is kényelmes üléspozíciójával, sportos menetdinamikájával és kikezdhetetlen terepjáró képességeivel a BMW F 850 GS tökéletesen kiegészíti a BMW X7 pickup kvalitásait. Legyen szó akár épített utakról, akár ismeretlen ösvényekről, a két modell mindenhova hű társként követheti egymást, verhetetlen menettulajdonságaiknak köszönhetően ugyanis nincs előttük olyan úti cél, amelyet ne érnének el.

A BMW X7 pickup a bajor prémiummárka müncheni gyárában tanuló szakmai gyakornokok egyedi alkotása. A modellt a BMW nem tervezi sorozatgyártásban kínálni. A koncepció és az ehhez hasonló újítások kiválóan alkalmasak arra, hogy a BMW fiatal tehetségei valós körülmények között kiaknázzák elméletben és gyakorlatban elsajátított tudásukat. A BMW Group kilenc országban mintegy ötezer szakmai gyakornokot fejleszt nap mint nap.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

ugrás fel