EST. 2002

Ma kezdi meg tizedik szezonját a motoros ment?szolgálat

A Magyar Ment?motor Alapítvány 2005. augusztusában kezdte meg ment?motoros tevékenységét kísérleti jelleggel Balatonlellén. A kezdeményezés olyan nagy siker volt, hogy a következ? évben még két motort állítottak csatasorba, majd 2010-ben már öt motorral siettek a baleseti helyszínekre az elszánt motoros orvosok, hogy a sérülteket a lehet? leggyorsabb ellátásban részesíthessék.

A riasztások száma a kezdeti évi 200-ról folyamatosan emelkedik, 2014-re elérte a 1656-ot, amit nagyjából változatlan számú motorral teljesítenek. A járm?park kiegészült ment?robogókkal is, melyek lényegében a motorokéval azonos felszereléseket hordanak magukkal, de nagy el?nyük, hogy a városban, nyaralóövezetekben, sz?k helyeken könnyebben és gyorsabban meg tudják közelíteni azokat a helyszíneket, amik nem hogy egy ment?autó, de még egy 400 kilós, dobozokkal felszerelt ment?motor számára is nehezen elérhet?k.

A motorok tíz esetb?l kilenc alkalommal 15 percen belül kiérnek a helyszínre, az esetek harmadánál öt percen belül ott vannak. A ment?robogók naponta átlagosan tíz riasztást kapnak, vagyis nagyjából óránként más-más helyszínen kerülnek bevetésre.

Magyar Ment?motor Alapítvány 2015

A járm?parkban három 2010-es Honda Pan European is szolgál. Az egyedi futóm?vel szerelt,
speciálisan kialakított motorokon nincs hátsó ülés, van viszont speciális fény- és hangtechnika, és minden,
a gyors beavatkozáshoz szükséges felszerelés. Megpakolva több mint 400 kilót nyomnak.

Bár a motorok száma nem változott az elmúlt években, a felszerelések fejlesztésén folyamatosan dolgoznak az alapítvány orvosai. Mivel a helyszínre érkezve a sérültek ellátásánál nem számíthatnak szakszer? segítségre, olyan módszereket és eljárásokat kell kidolgozniuk, melyekkel egyedül is végre tudják hajtani az életment? m?veleteket, vagy egy laikus is tud segíteni. Ezt szolgálja például a táskákon belül kialakított színkód rendszer, így egy „bámészkodónak’ elég azt mondani, hogy adja oda a sárga táskát, ha az orvosnak az infúzióra van szüksége.

A módszerek annyira jól m?ködnek, hogy külföldi ment?motoros csapatok is a magyaroktól kérdeznek és kérnek ötleteket, egy a közeljöv?ben rendezend? hollandiai kongresszuson pedig a magyar alapítvány munkatársai el?adóként kaptak meghívást.

A mentési tevékenységet itthon az Országos Ment?szolgálat végzi, de a motorpark fenntartásához állami forrásokra nem számíthat a szervezet, így adományokból és adó egy százalékokból tartják fenn magukat. Ha te is szeretnéd támogatni a Magyar Ment?motor Alapítványt, add nekik az egy százalékod! Erre a számra hivatkozz: 18019807-1-13

Idén a H-Moto Team versenycsapat is mögéjük állt, Kis Viktória lett az alapítvány nagykövete, ami reméljük, még nagyobb nyilvánosságot és több támogatót jelent majd számukra.

Szerdán az EuroMotortól kaptak tizenkét, kommunikációval felszerelt Nolan N104EVO bukósisakot, hogy még hatékonyabb és biztonságosabb lehessen a mentés.

Magyar Ment?motor Alapítvány 2015

Varsányi Zoltán a Ment?motor Alapítványtól, Kelemen Krisztián, a H-Moto Team feje,
és Gy?rfi Pál, a Ment?szolgálat szóviv?je a Nolan N104 bukósisakkal

A ment?motorok és ment?robogók a megszokott április 1. id?pontnál idén egy kicsit korábban, március 13-án pénteken állnak szolgálatba, hogy a március 15-i ünnepségeken már jelen tudjanak lenni.

Sok sikert, srácok, nagyszer?, amit csináltok!

ugrás fel