EST. 2002

Magny Cours: Crutchlowé az els?, Biaggié az utolsó


Megígérte, be is tartotta – mármint Max Biaggi, hogy támadni fog, hogy szemernyi kétséget se hagyjon a 2010-es, Imolában ünnepelt világbajnoki cím jogossága fel?l. Már az els? métereken látszik, hogy nem lesz ez rossz meccs: Biaggi a nyúl szerepében, a második helyre pedig Cal Crutchlow jön fel, Michel Fabrizio rovására.

A negyedik körben Biaggi három tizeddel vezet Cal, kilenccel Michel el?tt, másfél másodperc az el?ny Guintolival szemben. Aztán Checa, Corser, Haslam, Smrz, Haga, Sykes a sorrend, egy körrel kés?bb Crutchlow már konkrétan támad, Guintoli pedig feljön másodiknak. A hetedik fordulóban a yamahás el?z, de azonnal vissza is el?tetik az Aprilia által. Kevéssel kés?bb újabb attak, amit Biaggi már nem tud visszaverni, noha mindent megpróbál. A csetepaté lassítja is a két éllovast, Guintoli utoléri ?ket nyomában a Fabrizio-Checa-Haslam vonattal.

Crutchlow képes 2-3 tizeddel gyorsabb köröket menni a többieknél, így fórja egyre csak hízik. A tizedik körre más egy kövér szekundum Biaggival szemben, miközben a friss bajnoknak meggy?lik a baja francia ellenlábasával, akit persze tüzel a közönség. Ront azonban Guintoli, és Fabrizio azonnal lecsap. Míg a gy?ztes kiléte egyre egyértelm?bb, annál több a variációs lehet?ség a többi pozícióban… a 14. körre Crutchlow el?nye meghaladja a két és fél másodpercet, mögötte viszont kisebbek a különbségek.

Guintoli beiktat még egy-két hibát, Checa meg is el?zi, ráadásul kap egy boxutcán áthajtásos, magyarul ride through büntetést a sikán levágásáért. ? maga mintha ignorálná az intést. Checa feljön harmadiknak és már-már Biaggit ostromolja, Fabrizióra viszont lecsap a kertek alól Haslam. Néggyel a vége el?tt Biagginak be kell adnia a derekát Checának, aki nagyon keményen támadja, jön Haslam is, neki még visszaszúr az olasz. A huszadik körben Guintoli megkapja a kis fekete zászlóját, amiért nem jött ki a büntetésre. Biaggi megrázza magát és huszáros rohammal visszaveszi a második helyet Checától, akit nem sokkal odébb Haslam is elkap.

Kezd?dik az utolsó kör, Crutchlow gy?zelmét semmi sem veszélyezteti, négy másodperc körüli el?nnyel motorozik. Problémái inkább Biagginak vannak, akit Haslam nézeget minden irányból. A Kalóz rutinosan tartja magát, és úgy néz ki, le is hozza a feladatot, de az utolsó S-ben ront, Haslam elmegy… ráadásul ez az átvágás nem csak a második, a harmadik helybe is került, hiszen Checa is ki tudta használni a hibát. Biaggi negyedik helye azonban így is Aprilia-sikert jelent a Magny Cours-i els? versenyen: az Aprilia matematikailag is megnyerte ekkor a konstukt?ri világbajnokságot a 2010-es kiírásban.

A második futamot is Biaggi kezdi az élen, mögötte Crutchlow, akit viszont belülr?l el?z Guintoli. A francia azzal a lendülettel megy Biaggira, el?z, vezet. Az els? kör végére az Alstare Suzuki franciája fél másodperccel vezet Biaggi el?tt, akit Haga és Fabrizio szórakoztat, aztán Crutchlow leszakadva némiképp, majd Corser, Toseland, Haslam és Checa. a Haga-Fabrizio, és a Ducati Xerox, a nagyhír? és nagymúltú bolognai gyári együttes ebben a felállásban – és egyáltalán, minden felállásban – elköszön a Superbike-tól. Búcsúzóul azonban nevezett két pilóta még szépen kicsinálja egymást az aszfalton. Úriemberek módjára. A késhegyre men? belharcból Crutchlow jön ki a legjobban, aki a rajt utáni káoszból visszanyerve önnön ritmusát, zárkózik, egy lendülettel el?zve eme kett?t.

Biaggi is megtalálja azonban a maga tempóját, Guintolit például utol is éri. Kemény ellenfél a francia. Kiesik eközben Toseland, az els? után a második versenyen is, Corser meccse is a boxban ér véget, id? el?tt. A nyolcadik körben Massimiliano magához ragadja a kezdeményezést, visszaveszi a vezetést Guintolitól, majd pedig körönként három tizedet mér reá. Ebben a fázisban megpróbálja eldönteni a második verseny végkimenetelét Biaggi. A 15. körben négy motoros közlekedik kilenc tizeden belül, intenzív a verseny.

A világbajnok vezet, de Crutchlow szinte a vállára támaszkodik, Fabrizio, Guintoli a sorrend. Nevezett sportolók egymással kettes csoportokban viaskodnak a végjátékban: Guintoli elveszi Fabriziótól a harmadik helyet, hasztalan támad viszont Cruchlow, Biaggin nem talál fogást. Mesterien védekezi ki a kört Max, és a kritikus pályavégi S-ben sem ismétl?dik meg az els? verseny hibája. Nyeri a Francia Nagydíj második felvonását, a 2010-es, számára vb-t hozó szezon utolsó viadalát. Harmadik Fabrizio, aki apró könyökösökkel tartja Guintolit a negyedik helyen a kockás zászlóig. Ötödik Haga, aki kedden már Apriliát tesztel ugyanitt, majd Smrz, aki viszont most vezetett utoljára Apriliát.

Magny Cours, eredmények

Els? verseny, végeredmény

1 C. Crutchlow GBR Yamaha YZF R1
2 L. Haslam GBR Suzuki GSX-R1000 3.779
3 C. Checa ESP Ducati 1098R 4.261
4 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 Factory 4.416
5 J. Smrz CZE Aprilia RSV4 Factory 7.476
6 M. Fabrizio ITA Ducati 1098R 11.866
7 N. Haga JPN Ducati 1098R 16.390
8 T. Sykes GBR Kawasaki ZX 10R 21.669
9 S. Byrne GBR Ducati 1098R 22.065
10 L. Scassa ITA Ducati 1098R 22.281
11 L. Lanzi ITA Ducati 1098R 26.748
12 J. Rea GBR Honda CBR1000RR 35.608
13 M. Neukirchner GER Honda CBR1000RR 39.929
14 I. Lowry GBR Kawasaki ZX 10R 54.836
15 M. Baiocco ITA Kawasaki ZX 10R 1’07.191
16 F. Lai ITA Honda CBR1000RR 1’14.632

Második verseny, végeredmény

1 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 Factory
2 C. Crutchlow GBR Yamaha YZF R1 0.087
3 M. Fabrizio ITA Ducati 1098R 3.715
4 S. Guintoli FRA Suzuki GSX-R1000 4.004
5 N. Haga JPN Ducati 1098R 15.471
6 J. Smrz CZE Aprilia RSV4 Factory 18.378
7 L. Scassa ITA Ducati 1098R 21.180
8 S. Byrne GBR Ducati 1098R 23.055
9 C. Checa ESP Ducati 1098R 25.657
10 L. Haslam GBR Suzuki GSX-R1000 27.781
11 T. Sykes GBR Kawasaki ZX 10R 28.206
12 M. Neukirchner GER Honda CBR1000RR 44.634
13 I. Lowry GBR Kawasaki ZX 10R 1’04.181
14 M. Baiocco ITA Kawasaki ZX 10R 1’16.446

ugrás fel