EST. 2002

Magny-Cours, végállomás!

A logika és a ráció azt mondja, a két gyári Ducati játssza
le egymás között a meccset, de a valóság ennél lényegesen árnyaltabb.

Franciaország szívében zárul ezen a hétvégén a Superbike-Supersport világsorozat.
Abban a Franciaországéban, amely remél és bízva bízik: legalább annyira mint
a Ducati.

Régis Laconi ugyanis el?nnyel érkezik a hazai zárónagydíjra, igaz, a
fór minimális: 4 pontnyi a csapattárs James Toseland el?tt. Laconi az
idei év f?szerepl?je volt a Honda nyergében felt?n? fiatal Chris Vermeulennel
egyetemben. Szemben az ausztrál kollégával azonban Laconi részér?l sok volt
az egyéni hiba a szezon elején. Amikre igazán senki nem számított: a szakért?k
egyértelm?en Laconit adták toronymagas esélyesnek az évadkezdeti futamokkor.
Toseland igen er?sen kezdett, aztán jött néhány hullámvölgyek, de
alapvet?en az angol nem került távol az élmez?nyt?l. Az asseni Holland Nagydíjtól
kezdve találta meg ismét önmagát, és húzott megint bele. A
záró GP-n tehát ?k ketten meccselhetnek a végs? gy?zelemért.

Azért van olyan eshet?ség, amira a Ducati-családban most nem szívesen gondol
senki. A már említett Chris Vermeulen hátránya 13 pontnyi Laconitól, és
ha valaki azt gondolja, hogy ezzel ?neki már nincs beleszólása a dolgok akalilásába,
nos, az vastagon téved.

Vermeulen egy eklektikus, showman-típus, és mindenképpen nyer? alkat, olyan,
aki nem szokott hibázni (az imolai eset volt a
kivétel, ami a szabályt er?síti).

Számolgassunk, csak a móka kedvéért.

Ha Magny-Coursban véghezvinne egy bravúrt kett?sgy?zelem formájában (ami 50
pontot ér), akkor 332-es kvótára érkezne. Ugyanakkor Laconi két második hellyel
is 335 ponton zárná a vb-t, bajnokként. Egy második és egy harmadik hellyel
viszont már csak 331 lenne pontjainak száma. Szóval Laconinak elvileg jó a két
második hely is, csak egyre kell
figyelnie: nehogy Toseland legyen az els?.

Hogy ebben a nem egyszer? helyzetben van-e valami megállapodás, lesz-e csapatjáték
a Ducati Fila együttesén belül
, azt megmondani senki nem tudja. Egy biztos:
reméljük, hogy a sport diadalaként emlékezünk a 2004-es Francia Nagydíjra.

De bonyolítsuk még egy csöppet, megérkezvén Noriyuki Hagához, aki matematikailag
még mindig játékban van. 41 pontos hátrány Laconitól, 28 Vermeulent?l. Szóval
azt azért Nori is tudja, hogy a világbajnoki címre nagyjából annyi esélye van,
mint hogy teljes napfogyatkozás lesz a verseny napján. Ett?l függetlenül Haga
célja a gy?zelmek bezsebelése lesz, akárcsak Imolában. Azaz megkerülhetetlenül
ott lesz a címért viaskodó hármak között, mint zavaró elem, vagy, lehetségesen,
mint a mérleg nyelve. A mérleg nyelve éppenséggel lehet Pierfrancesco Chili
is, akinek az imolai betli után végképp nincs veszítenivalója.

Hát ha még esni is fog. . .

A Superbike els? id?mér? edzése enyhén szólva meglep? eredménnyel szolgál: A
leggyorsabb kör Chris Walkeré, aki már nem Petronas, hanem Ducati-színekben
áll rajthoz Franciaországban. Laconi a második, Toseland pedig a negyedik helyen
áll a Q1 után. Walker mellett a másik bombameglepetés a 3. legkedvez?bb kört
motorozó
suzukis (!) Gregorio Lavilla.

A Supersport els? edzését a hazai pályán versenyz? Stéphane Charpentier nyerte.

ugrás fel