EST. 2002

Magyar csapat jöv?re a Superbike-ban!

Mindez rendkívül örömteli hír és kiváló lehet?ség lehet az egész magyar motorsport-társadalom számára.

„Az új szabályok értelmében egy új alkategória jön létre EVO géposztály néven. Ez a géposztály a váz, a felfüggesztés és a fék komponenseinek tekintetében megegyezik az FIM Superbike technikai szabályzatában foglaltakkal. A motort és az elektronikát tekintve ugyanakkor a jelenlegi FIM Superstock szabályoknak fognak megfelelni a versenymotorok. A fékek és a felfüggesztések árát érint? költségsapka ugyanaz lesz, mint a Superbike-ban” – áll a Dorna hivatalos sajtóközleményében, mely a Superbike világbajnokságra vonatkozó 2014-es szabályváltoztatásokat taglalja.

Az idézett szabálymódosítás, az összes többi változtatással egyetemben (költségsapkák; maximálisan felhasználható motorok számának szabályozása; a gyárak a privát csapatoknak is ugyanazt a technikát kötelesek biztosítani, mint a gyári alakulatnak stb.) a költségcsökkentést és az esélykiegyenlítést célozza meg.

Bár jelen pillanatban is hihetetlenül izgalmas versenyeket láthatunk a Superbike világbajnokság keretén belül, ám a sorozatban résztvev? versenyz?k száma nem haladja meg a 18-at, és egy magyar csapat számára például eddig elérhetetlen és megfizethetetlen volt a Superbike vb-n való indulás. Hangsúlyozzuk: eddig! Az új szabályokat ugyanis, mintha csak a kelet-közép-európai, kisebb költségvetésb?l gazdálkodó csapatok pénztárcájára szabták volna, köztük a jelenleg Németh Balázst a Supersport vb-n, míg Gy?rfi Alent a FIM Superstock 1000 Kupában foglalkoztató H-Moto Team pénztárcájára.

A magyar alakulat csapatf?nöke, Kelemen Krisztián nem is várt sokáig a bejelentéssel: a H-Moto Team jöv?re saját motort indít a Superbike világbajnokság EVO kategóriájában, lehet?leg egy magyar versenyz?vel a nyeregben. Nem mellesleg a magyar csapat volt az els?, amely hivatalosan jelezte részvételi szándékát az új géposztályban.


 
Kelemen Krisztián, csapatf?nök: 

„Nagyon nagy örömmel olvastam az új, 2014-es Superbike világbajnokság szabályairól szóló hírt, mivel úgy érzem, mintha csak ránk szabták volna az új regulákat. Mindegyik változtatást a költségcsökkentés és az esélyek kiegyenlítése érdekében vezették be, amit kelet-közép-európai csapatként, a saját reális lehet?ségeinket ismerve több mint üdvözít? iránynak tartok. Számomra nem kérdés, hogy az új EVO géposztályban kell folytatnunk jöv?re, hiszen a Superbike vb f?kategóriájában elindulni, egy olyan lehet?ség, ami nem mindennap adatik meg egy magyar csapat életében. Ráadásul a Superstock 1000-es BMW-nk egy nagy jó alap lesz, és hiszem, hogy a három év tapasztalatát, amit a FIM Superstock 1000 Kupában ezres motorokkal szereztünk, gyümölcsöz?en tudjuk majd felhasználni ebben az új géposztályban. A motor és az elektronika ugyanaz lesz, mint a Superstock 1000-ben volt, és a többi alkatrész tekintetében is szinte ugyanazt fogja használni az egész mez?ny, vagyis innent?l tényleg csak a beállításokon és a versenyz?n fog múlni a siker. Aztán, hogy teljes szezont tudunk-e majd futni, vagy egyel?re maradunk az európai versenyeknél, az elválik, ez már a jöv?beni szponzortárgyalásaink sikerén is múlik.


Egyel?re a versenyz?nk kilétér?l sem döntöttünk még, de az els?dleges opciónk mindenképp az lesz, hogy magyar versenyz?t ültessünk a magyar csapat magyar motorjára, és szerencsére a saját csapatunkon belül is akad nagyon tehetséges jelölt. Természetesen a Superstock 1000-es szerepvállalásunkkal sem szeretnénk felhagyni, ezt 2014-t?l párhuzamosan kívánjuk folytatni a Superbike vb EVO géposztályában való indulással. Továbbá nem titok, hogy a jöv? évi Superstock 600-as sorozatra is kaptunk több megkeresést magyar és külföldi versenyz?kt?l egyaránt. Az EVO kapcsán a magyar import?rön keresztül felvesszük a BMW-gyárral, valamint a gyári beszállítókkal (fék – Brembo, futóm? – Öhlins) a kapcsolatot, hogy minél jobb kiszolgálást tudjunk adni a versenyz?nknek. Örömmel és izgatottan vágunk bele ebbe az új kihívásba. Szeretnénk bebizonyítani, hogy innen Magyarországról, egy kis csapatként is van értelme nagyot álmodni, és a befektetett energia id?vel megtérül.”   

ugrás fel