Örömteli dolog hétf?n magyar vonatkozású motorsport sikerekr?l beszámolni. Persze Talmácsi Gábor futamgy?zelmeihez és világbajnoki címéhez mérten kis sikerek születtek az asseni World Superbike fordulón, de ne feledjük, hogy a nagyobb eredmények sok apró részsiker összességéb?l alakulnak majd ki. A Tóth csapat folyamatos fejl?dést mutat, rendszeres pontszerz?k, és egyre feljebb merészkednek. Gy?rfi Alen pedig egy szemtelenül fiatal, egyúttal nagyon tehetséges fiatal motoros, aki a legjobb helyen van jelenleg. Róluk szólt ez a hétvége!
Kezdjük a sort Alennel! Egy viszontagságos 2009-es év után a 2010-es sem hozott túl fényes sikereket. Két év alatt két kategóriát váltva azonban egycsapásra ott találta magát a Superstock 1000 mez?nyében, a Superbike kategória el?szobájában. Alkalmazkodást igényel a géposztály, ez nem vitás, és Alen alkata sem feltétlenül predesztinálja ?t az ezres motorra. De jött a lehet?ség, ki kellett használni! Mély vízben lehet megtanulni úszni igazán. Err?l Talmácsi tudna rengeteg mesélni.
A pálya teljesen ismeretlen volt a magyar tehetség számára, mint ahogy az új fejlesztés? Pirelli abroncsok. A szabaedzések éppen ezért az ismerkedés jegyében telt. Már az els? pályára gurulás alkalmával felhívta magára a figyelmet Alen, az ötödik leggyorsabb motoros volt a top speed mérési pontjánál. Az id?mér?n másfél másodperccel ment jobb id?t a saját legjobbjánál, így a 25. helyr?l vághatott neki a futamnak.
Gy?rfi Alen az Adrenalin H-Moto Team színeiben
(Katt a képre, galéria nyílik!)
‘Az új motorommal folyamatosan szokok össze, sajnos a versenyeken kell csiszolnom a tudásomat, hisz a technika késve készült el. Cserébe viszont mindent megkaptam bele, amire csak szükségem lehet. Ezt onnan tudom, hogy láttam a többiek motorjait és állíthatom, hogy mi Magyarországon is tudunk eredményes és jó motort összerakni! Nekem kell még rengeteget fejl?dnöm, de tudom, hol vannak a lemaradásaim.’ – nyilatkozta a verseny el?tt Alen.
A reggeli bemelegít? edzésre a csapat azzal a feladattal küldte ki Alent, hogy tesztelje a versenyre szánt változtatásokat a motoron. Jó irányba mozdultak, hisz’ az öt kör alatt sikerült a hidegebb id?járásban is megfutni az id?mér?n elért legjobb körid?t. A bemelegít? edzés után a csapat taktikai megbeszélésen arra jutottak, hogy az el?zetesen kit?zött 20. hely elérhet?. Ez majdnem sikerült is, végül a 22. helyen intette le a kockás élete els? Superstock 1000 világkupa versenyén Gy?rfi Alent.
Kanyarvadászat
‘Nagyon boldog vagyok, mert számomra nagyon távolinak t?nt ez a versenysorozat a tavalyi évben. Rengeteget dolgoztunk azért, hogy egyáltalán itt lehessünk, de minden akadályt leküzdöttünk és megmutattuk mindenkinek, hogy újoncként mire vagyunk képesek. Jól sikerült elkapnom a rajtot, de a helyezkedésben nem tudtam az ideális bels? íven bekanyarodni a cél végén és többen visszael?ztek, de tudtam, hogy a verseny alatt sokukat vissza tudom el?zni. Ennek tudatában kezdtem meg felépíteni a versenyemet. A számításom bejött, hiszen két kör alatt megérkeztem az el?ttem haladó és lassabb versenyz?kre. Megkezdtem az el?zésüket, ami elég nehézkessé sikerült mert a váltóelektronika elkezdett rosszul dolgozni és ez csak pont annyira hátráltatott, hogy a két versenyz?t nem sikerült megel?znöm. Ezt afordulót lezártuk, nem értünk el rossz id?ket és helyezést, de mától a következ? hétvégére figyelek: teszteken veszek részt ahol a monzai versenyre készülünk fel!’ – konstatálta a versenynap történéseit Alen.
Nekünk magyaroknak az örömünnep csak ezután következett. A supersport kategória versenye gyilkosra sikerült! Két nagy bukás, és két piros zászló után sem nyugodtak meg a kedélyek, hisz’ az eddig hibátlan Luca Scassa egy ártatlan féktávon belerongyolt az el?tte forduló Florian Marinóba. A Tóth csapat fiai viszont nagyon ügyesen kezelték a megszakításokat, kimaradtak a veszélyes bulikból, és fejben sem fáradtak el a végére, bár nekik sem volt sétagalopp a hétvége. Imi motorjából a legrosszabb pillanatban fogyott ki a nafta a szabadedzésen, Balázs pedig az id?mér?n dobta el a vasat, nehéz helyzetbe hozva ezzel magát a vasárnapi versenyen.
A régi orosz-magyar kapcsolat napjainkban
Balázs szerz?dtetése remek húzás volt a csapatvezetés részér?l, mert szemmel láthatóan jó hatással van Imire. Ahogy arra számítani lehetett, Németh nagyon nyeregben érzi magát a 600-as gépen, nem idegen számára ez a környezet, hiszen a ‘békeid?kben’ ment ? már itt a Factory Racing égisze alatt, és a Full-Gas-os években a Superstock 1000 világkupán is remekelt. Az ifjabb Tóthnak ezzel szemben jóval több tapasztalata van kétütem? gépeken. Remekül kiegészítik egymást. Ez tökéletesen látható volt a mostani versenyen is. Imre a 26. helyr?l indult, Balázs a 17.-r?l, de mégis egy bolyban harcoltak végül.
Az ötödik kört?l k?kemény harc indult meg az újabb vébé pontokért. Négy körön keresztül Németh, Ivanov, Tóth volt a sorrend, majd az orosz megel?zte Balázst, és Ivanov, Németh, Tóth-ra változott a felállás. Három körig ez így is maradt, ám ekkor Imi el?zte meg Balázs és beállt a hármas egység közepére. Ett?l kezdve szinte egymás árnyékában motorozott a három versenyz?, a Team Hungary Tóth boxában pedig tövig rágták a körmüket a szerel?k. Már-már úgy t?nt, hogy az utóbbi felállás szerint végz?dik a futam, amikor Ivanov egy agresszív fékezésre késztette Imit, akinek sarkából Balázs azonnali el?zéssel reagált. A befutó tehát Ivanov, Németh, Tóth lett a 10., 11. és 12. helyeken!
Szokatlan a harmónia a csapatban
A magyar istálló nagy üdvrivalgással fogadta a fiúkat, akik a sisakot levéve fülig ér? szájjal és elégedetten nyilatkoztak a tiszta és sportszer? küzdelmükr?l. ‘Fantasztikus verseny volt ez, jócskán felpezsdítette a harmadik rajt ny?gje után a vérünket! Gratulálok Balázsnak és örülök, hogy ilyen jót meccseltünk!’ – mondta Tóth Imre a futamot követ?en. Még nagyobb volt az öröm, mikor kiderült, hogy Tamburini motorja megbukott a technikai ellen?rzésen, így mindkét fiút egy-egy hellyel el?rébb soroltak, két újabb világbajnoki pontot jóváírva a Tóth csapatnak. Lendületbe jöttek tehát a fiúk! Bízunk benne, hogy ez a siker újabb és újabb csúcsok megdöntésére sarkalja majd a csapatot!
Legutóbbi hozzászólások