EST. 2002

Magyar sikerek Assenban

Örömteli dolog hétf?n magyar vonatkozású motorsport sikerekr?l beszámolni. Persze Talmácsi Gábor futamgy?zelmeihez és világbajnoki címéhez mérten kis sikerek születtek az asseni World Superbike fordulón, de ne feledjük, hogy a nagyobb eredmények sok apró részsiker összességéb?l alakulnak majd ki. A Tóth csapat folyamatos fejl?dést mutat, rendszeres pontszerz?k, és egyre feljebb merészkednek. Gy?rfi Alen pedig egy szemtelenül fiatal, egyúttal nagyon tehetséges fiatal motoros, aki a legjobb helyen van jelenleg. Róluk szólt ez a hétvége!

Kezdjük a sort Alennel! Egy viszontagságos 2009-es év után a 2010-es sem hozott túl fényes sikereket. Két év alatt két kategóriát váltva azonban egycsapásra ott találta magát a Superstock 1000 mez?nyében, a Superbike kategória el?szobájában. Alkalmazkodást igényel a géposztály, ez nem vitás, és Alen alkata sem feltétlenül predesztinálja ?t az ezres motorra. De jött a lehet?ség, ki kellett használni! Mély vízben lehet megtanulni úszni igazán. Err?l Talmácsi tudna rengeteg mesélni.

A pálya teljesen ismeretlen volt a magyar tehetség számára, mint ahogy az új fejlesztés? Pirelli abroncsok. A szabaedzések éppen ezért az ismerkedés jegyében telt. Már az els? pályára gurulás alkalmával felhívta magára a figyelmet Alen, az ötödik leggyorsabb motoros volt a top speed mérési pontjánál. Az id?mér?n másfél másodperccel ment jobb id?t a saját legjobbjánál, így a 25. helyr?l vághatott neki a futamnak.

Gy?rfi Alen az Adrenalin H-Moto Team színeiben
(Katt a képre, galéria nyílik!)

‘Az új motorommal folyamatosan szokok össze, sajnos a versenyeken kell csiszolnom a tudásomat, hisz a technika késve készült el. Cserébe viszont mindent megkaptam bele, amire csak szükségem lehet. Ezt onnan tudom, hogy láttam a többiek motorjait és állíthatom, hogy mi Magyarországon is tudunk eredményes és jó motort összerakni! Nekem kell még rengeteget fejl?dnöm, de tudom, hol vannak a lemaradásaim.’ – nyilatkozta a verseny el?tt Alen.

A reggeli bemelegít? edzésre a csapat azzal a feladattal küldte ki Alent, hogy tesztelje a versenyre szánt változtatásokat a motoron. Jó irányba mozdultak, hisz’ az öt kör alatt sikerült a hidegebb id?járásban is megfutni az id?mér?n elért legjobb körid?t. A bemelegít? edzés után a csapat taktikai megbeszélésen arra jutottak, hogy az el?zetesen kit?zött 20. hely elérhet?. Ez majdnem sikerült is, végül a 22. helyen intette le a kockás élete els? Superstock 1000 világkupa versenyén Gy?rfi Alent.

Kanyarvadászat

‘Nagyon boldog vagyok, mert számomra nagyon távolinak t?nt ez a versenysorozat a tavalyi évben. Rengeteget dolgoztunk azért, hogy egyáltalán itt lehessünk, de minden akadályt leküzdöttünk és megmutattuk mindenkinek, hogy újoncként mire vagyunk képesek. Jól sikerült elkapnom a rajtot, de a helyezkedésben nem tudtam az ideális bels? íven bekanyarodni a cél végén és többen visszael?ztek, de tudtam, hogy a verseny alatt sokukat vissza tudom el?zni. Ennek tudatában kezdtem meg felépíteni a versenyemet. A számításom bejött, hiszen két kör alatt megérkeztem az el?ttem haladó és lassabb versenyz?kre. Megkezdtem az el?zésüket, ami elég nehézkessé sikerült mert a váltóelektronika elkezdett rosszul dolgozni és ez csak pont annyira hátráltatott, hogy a két versenyz?t nem sikerült megel?znöm. Ezt afordulót lezártuk, nem értünk el rossz id?ket és helyezést, de mától a következ? hétvégére figyelek: teszteken veszek részt ahol a monzai versenyre készülünk fel!’ – konstatálta a versenynap történéseit Alen.

Nekünk magyaroknak az örömünnep csak ezután következett. A supersport kategória versenye gyilkosra sikerült! Két nagy bukás, és két piros zászló után sem nyugodtak meg a kedélyek, hisz’ az eddig hibátlan Luca Scassa egy ártatlan féktávon belerongyolt az el?tte forduló Florian Marinóba. A Tóth csapat fiai viszont nagyon ügyesen kezelték a megszakításokat, kimaradtak a veszélyes bulikból, és fejben sem fáradtak el a végére, bár nekik sem volt sétagalopp a hétvége. Imi motorjából a legrosszabb pillanatban fogyott ki a nafta a szabadedzésen, Balázs pedig az id?mér?n dobta el a vasat, nehéz helyzetbe hozva ezzel magát a vasárnapi versenyen.

A régi orosz-magyar kapcsolat napjainkban

Balázs szerz?dtetése remek húzás volt a csapatvezetés részér?l, mert szemmel láthatóan jó hatással van Imire. Ahogy arra számítani lehetett, Németh nagyon nyeregben érzi magát a 600-as gépen, nem idegen számára ez a környezet, hiszen a ‘békeid?kben’ ment ? már itt a Factory Racing égisze alatt, és a Full-Gas-os években a Superstock 1000 világkupán is remekelt. Az ifjabb Tóthnak ezzel szemben jóval több tapasztalata van kétütem? gépeken. Remekül kiegészítik egymást. Ez tökéletesen látható volt a mostani versenyen is. Imre a 26. helyr?l indult, Balázs a 17.-r?l, de mégis egy bolyban harcoltak végül.

Az ötödik kört?l k?kemény harc indult meg az újabb vébé pontokért. Négy körön keresztül Németh, Ivanov, Tóth volt a sorrend, majd az orosz megel?zte Balázst, és Ivanov, Németh, Tóth-ra változott a felállás. Három körig ez így is maradt, ám ekkor Imi el?zte meg Balázs és beállt a hármas egység közepére. Ett?l kezdve szinte egymás árnyékában motorozott a három versenyz?, a Team Hungary Tóth boxában pedig tövig rágták a körmüket a szerel?k. Már-már úgy t?nt, hogy az utóbbi felállás szerint végz?dik a futam, amikor Ivanov egy agresszív fékezésre késztette Imit, akinek sarkából Balázs azonnali el?zéssel reagált. A befutó tehát Ivanov, Németh, Tóth lett a 10., 11. és 12. helyeken!

Szokatlan a harmónia a csapatban

A magyar istálló nagy üdvrivalgással fogadta a fiúkat, akik a sisakot levéve fülig ér? szájjal és elégedetten nyilatkoztak a tiszta és sportszer? küzdelmükr?l. ‘Fantasztikus verseny volt ez, jócskán felpezsdítette a harmadik rajt ny?gje után a vérünket! Gratulálok Balázsnak és örülök, hogy ilyen jót meccseltünk!’ – mondta Tóth Imre a futamot követ?en. Még nagyobb volt az öröm, mikor kiderült, hogy Tamburini motorja megbukott a technikai ellen?rzésen, így mindkét fiút egy-egy hellyel el?rébb soroltak, két újabb világbajnoki pontot jóváírva a Tóth csapatnak. Lendületbe jöttek tehát a fiúk! Bízunk benne, hogy ez a siker újabb és újabb csúcsok megdöntésére sarkalja majd a csapatot!

ugrás fel