EST. 2002

Májusban érkezik a Tesi 3D

G?zer?vel folyik a Bimota Tesi 3D fejlesztése: az utolsó fázisba lépett a munkát végz? kísérleti csapat. A közönség elé tavaly ?sszel Milánóban kiállított harmadik generációs modell beállításai és a végs? simítások vannak már csak hátra a májusra tervezett átadásig. Az új Tesi minden alkatrészét véglegesítették, beleértve az újszer? els? felfüggesztést. A pályatesztek alatt az összes innovatív fejlesztést sikerült kell?en behangolni, optimalizálni – gyakorlatilag pár apróság hiányzik már csak, hogy színre guruljon minden id?k legkülönösebb, legforradalmibb forgalomba helyezhet? kétkerek? járm?ve.

A Ducati DS 1100-as blokkot nagy m?gonddal állították be – ebben a konfigurációban 95 lóer? a teljesítmény fels? határa, a forgatónyomaték 10,5 kgm 5.000-es percenkénti fordulaton – mindehhez Euro-3-as homologizáció társul.

Az egyik meghatározó elem a m?szerpanel, amely igen funkcionális: kijelzi az olaj h?fokát, a leveg?ét, ellen?rizhet? rajta a befecskendezés rendszere, kör- és szektorid?mér? kaptak helyet rajta, természetesen a fordulatszám és a sebesség mutatóin túl. A tesztpilóták nagy elragadtatással nyilatkoztak a Tesir?l: alacsony sebességnél is pozitív benyomásokat szereztek a motorról, a futóm?vet ‘biztos pontnak’ nevezték. Er?s, de finom gépet ismertek meg a 3D-ben.

Az új Bimota karosszériája kizárólag karbonrostból készül, az öntött kerekeket alumíniumból gyártják – egyedien ennek a modellnek. A szintén karbon farokidom hordozó szerepet tölt be. Pontos m?szaki adatok és minden más májusban várható.

Az el?z? nagyon csupasz lelkület után ezt a motort némileg jobban felöltöztették , van rajta egy fejidom és oldalra is került valami, de a technika még mindig b?ségesen szem el?tt van. A váz alapját egy omega formájú alumínium szerkezet adja, amelyhez a két ferde, acél leng?villát rögzítették, a farokrész pedig teljes egészében karbonból készült. Az elüls? rugóstag visszakerült a jobb oldalra, alulra, és m?ködése is eltér is 2D-n lév?ét?l. Újak a hétküll?s öntött felnik, el?l dupla 320 mm-es féktárcsák kaptak helyet és radiális felfogatású nyergek, a fékolajtartályt ügyesen beépítették. A nyereg mindössze 800 mm magasra került, a magas kipufogók emlékeztetnek más, újabb Bimota modellekre. A közölt tömeg 168 kg .

ugrás fel