Szöveg: -nn- – Fotó: Max
Az el?z? cikkben láthattátok a Max barátunk által ügyesen megépített Ducatit. Most ugrunk picit az időben, egészen 1980-ig. Kenny Roberts Senior utolsó bajnoki címének évében járunk. Az első amerikai világbajnok ezzel a motorral triplázott.
A kidolgozás egészes zseniális. Tökéletesen eltalált színvilág, a korahű szponzorlogókról már nem is beszélve. Valósággal életre kel ez az 1:8-as makett, a képeket látva szinte azonnal rápattanna az ember. Végre erről a modellről már bontott fotók is készültek, így igazi ínyencek el tudnak csámcsogni a 80-as évek MotoGP-technikáján.
|
Már abban az időben is kuriózumnak számított ez a motor. Mamola és a Suzuki nagy nyomást jelentett a Yamahának, így 1980-ra előálltak pár merész újítással. A blokk továbbra is az a soros négyhengeres kétütemű erőforrás volt, mint Roberts előző két bajnok-kétkerekűjében, ennél a modellnél viszont először használták zártszelvény alumínium bölcsővázat. Feketére festették, hogy a konkurencia ne jöjjön rá a turpisságra.
Roberts az idény első három versenyén tudott ezzel a géppel diadalmaskodni, a fiatal Mamola majdnem elhappolta Roberts orra elől a harmadik világbajnoki címet, hiszen a szezon utolsó öt versenyén négyszer is a fiatalabb amerikait intették le elsőnek. Ez a makett méltó emléket állít az első amerikai világbajnoknak, Kenny Robertsnek.
Legutóbbi hozzászólások