EST. 2002

Már nagyon szériaközeli állapotban a Tuono V4

2011-es értékesítési kezdést t?zhettek ki célul Noaléban új csupaszuknak: a hivatalos névmeger?sítés hiányában még mindig Tuono V4-ként emlegetett lecsupaszított RSV4 legfrissebb tesztpéldányán már minden rajta volt ahhoz, hogy akár már holnap egy Aprilia kereskedésbe tolják.

A képeket ezúttal Olaszország legbefolyásosabb motorkerékpáros médianagyhatalmának, a Motociclismónak köszönhetjük – most ?k voltak abban a szerencsés helyzetben, hogy egyazon pályán, egyazon id?ben kerget?zhettek az Aprilia tesztbrigádjával.

A Tuono V4-r?l szóló el?z?, majdnem egy éves lesimunka kapcsán rengeteg részletre fény derült már az új utcai Apriliával kapcsolatban, melyekr?l annak idején részletesen be is számoltunk, az új fotókon éppen ezért túl sok újdonságot nem véltünk felfedezni, hacsak nem a végleges(nek t?n?), háromrészes idomzatot.

A h?t?- és hasidomot szerencsére sikerült a gép többi részéhez méltó filigranitással megálmodniuk a formatervez?knek, illetve a motor személyiségéért felel?s fejidom is biztosan elkészült már, ezért természetes, hogy a bemutató el?tt hónapokkal még így leálcázzák azt.

Annak ellenére, hogy a kipufogó még kényszer-kókány megoldásnak t?nik (ami szintén fogható a titkolózás számlájára, hiszen az RSV4 esetében a kipufogódob formája legalább akkora stílus meghatározó faktort képvisel, mint mondjuk a fejidom), a motor többi része igencsak készen van: elt?ntek a lifeg? vezetékek, a kuszán elvezetett h?t?csövek és a fedetlen túlfolyótartályok, s?t, a Motociclismo alábbi videójában kivehet? az ABS jeladó tárcsája is a jobb els? féktárcsa mellett.

Továbbá kiderült az is, hogy a Tuono V4-nek a stabilitás érdekében kissé kilapították a villaszögét, illetve már arra a kérdésre sem csak simán vállat vonnak az érintettek, hogy megkapja-e a Factory mind a 180 lovát a vas: hát nem, nem kapja meg, némi habot lecsippentenek a V4 topendjéb?l, ellenben a nyomatékot növelni fogják (115 Nm-r?l), a csupaszítás hatására a tömeget pedig 4-5 kilóval várhatjuk kevesebbre, mint egy RSV4R gyárilag megadott 184 kg-ja.

ugrás fel