EST. 2002

Már szivárog is a V-Strom

A német Suzuki weboldal „az élmények új id?számításáról” ír, az olaszokat arra kérik, készüljenek fel valami „új kalandra”, míg a tengerentúliaknak már „igazi kalandokat” ígérnek suzukiék a napokban felkerült új V-Strom teaserekkel: már csak napok választanak el bennünket az egyik legfontosabb 2012-es Suzuki bemutatásától.

Jön az új V-Strom 650, tudjuk ezt már néhány napja, a nemzetközi sajtóbemutató most hétvégre, szombatra esik. Nincs már sok hátra, néhány alvás, és kiderül minden az elmúlt évek egyik legsikeresebb Suzukijának utódjáról. De vajon az amúgy zseniális kis túraendúrón mit kifogásoltak a tulajdonosok? Min fog változtatni a Suzuki?

Lendületesebb ívek, harmonikusabb vonalak és egy oldalsó légbeöml?: szombaton leplezik le az új V-Stromot

Kezdetnek az er?forrásra ráférne egy kis izomkúra, mert annak ellenére, hogy baj nincs vele, a kis V-kettes 650-est szinte már mindegyik kategóriatárs lehagyta er? tekintetében. Logikus döntés lenne az SFV650 Gladius er?forrását használni, hiszen minden szempontból jobban megfelelne: 5 lóer?vel (67 kontra 72) és 4 Nm-rel (60 kontra 64) er?sebb a V-Stromnál, de kevesebbet forog (8800 kontra 8400 prm) és fogyaszt.

Az els? futóm?re is ráférne a figyelem. Az eddigi V-Strom kényelmes, túrázós menetteljesítményeire csak a kissé alulcsillapított, és így rossz min?ség? úton felütni is képes els? telók vetettek árnyékot, illetve a fékrendszer tudása sem képviselte már egy ideje azt a szintet, ami manapság elvárható lenne. Baja nem volt a duplatárcsás, úszónyerges rendszernek, de már vannak (és igazából mindig is voltak) nála jobban fékez? túraendúrók.

A feneke nagyon ismer?s, de az arcával lehet hogy jó dolgok történtek

Aztán persze ott van a külcsín kérdése. A Suzuki DL-eket sohasem szépségükért szerettük, de a motorok jósága minden felhasználóval képes volt feledtetni az esztétikai kérd?jeleket. A fenti beetet? stílusképek alapján nem nagy kockázat kijelenteni – meg elvégre ez is a logikus – hogy az új változatot igyekeztek modernebbre, frissebbre rajzolni. Az els? lámpák (már amennyit látunk bel?lük) már nem hatalmas pokemon-szemekre emlékeztetnek, így rajzon egyel?re nagyon szépnek t?nnek, azonban a hátulnézet mintha egy az egyben a mostani motor hátsó lámpáját és hatalmas, csúnya fekete rendszámtartó m?anyagöntvényét ábrázolná – persze az ülés, a farokidom attól még változhatott el?nyére.

De a lényeget még mindig nem tudjuk, és szombatig már nem is fogjuk megtudni: egy Gladius-blokkos visszafogott modellfrissítésre készüljünk, vagy netán többre? Ki mondja például, hogy a Suzuki nem fogja felfúrni 800 köbcenti körülire a kis V-kettest? Ez a túraendúró-szegmens amúgy is ezen henger?rtartalom köré kezd csoportosulni: BMW F800GS, Triumph Tiger 800, még akár a Honda Crossrunnert is ide vehetjük. Lenne benne ráció. Szombaton kiderül…

ugrás fel