EST. 2002

Mattighofeni pletykák 2013-ig bezárólag

Felettébb kockázatos dolog lehet újságírókkal kötetlen, baráti beszélgetésbe bonyolódni, ezt a holland Nieuwsmotor magazin munkatársainak gyárlátogatása óta Robert Prielinger, a KTM R&D részlegének feje is tudja: nem valószín?, hogy a KTM Onroad divíziója által fejlesztett 2013-as modellekr?l már most hivatalosan nyilatkozni szerettek volna az osztrákok.

Ennek ellenére holland kollégáink szerint Prielinger úrnak sikerült kikotyognia, hogy a jelenlegi V-kettes LC8 motorblokkot leváltani hivatott új er?forrás már majdhogynem bevetésre készen áll, valamint hogy azt számos új modellben, és a mostani motorral ellentétben nem csak 1000 köbcentis henger?rtartalommal fogják alkalmazni.

KTM 990 Super Duke galéria

2012 végén fog (állítólag – de ezt a szót többet nem írjuk le itt) bemutatkozni egy minden területen átdolgozott, vadonatúj KTM Super Duke. A szupercsupasz új változata 1200 köbcentis lesz, tele az elképzelhet? összes modern elektronikai megoldással, úgymint kipörgésgátló és „verseny” blokkolásgátló, melyeket az idei új SM-T ABS rendszeréhez hasonlóan a Porsche közbenjárásával fejlesztenek az osztrákok. Robert nem bocsátkozott részletekbe, de az új Nagy Herceg valami egészen különleges vas lesz, állítása szerint.

Megtudhattuk továbbá, hogy a KTM 990 Adventure túraendúró utódja is készül, s?t, elvileg már készen is van, de Stefan Pierer, a KTM els? embere még nem adta rá áldását. Szerinte egy bizonyos bajor gyártmányú Terep-Utcai motor új, DOHC motorblokkal frissített változata mellett nem lett volna szerencsés már idén bemutatni. Az azonban kiderült róla, hogy a Super Duke-hoz hasonlóan az új Adventure is 1200-as lesz – mármint az egyik változat.

KTM 990 Adventure galéria

Az új V-kettes utazómotort ugyanis nem csak 1200-asként, de egy 7-800 köbcentis változatban is kifejleszti (vagy már ki is fejlesztette) a KTM. A BMW F800GS és a Triumph Tiger 800 mellé tehát az osztrákok is beállítják középsúlyú terep-túra motorjukat, a kis Adventure ráadásul inkább a t?sgyökeres (értsd: terepes) KTM-eseknek készül, ellentétben az elutcaiasodó, a mostani változatnál biztos, hogy komfortosabbra szerkesztett új ezerkettessel.

Ami az egyhengereseket illeti, a 690-es LC4-blokk, és a köré épül? húzómodellek is újulnak: a legfrissebb Duke III-ból bemutatják a 700-as változatot kicsivel több er?vel és áttervezett küls?vel-ergonómiával, mellé pedig jön a paprikásabb Duke 700R is, féloldalas hátsó leng?karral és spéci kerekkel, futóm? elemekkel. Az új Duke-okon azonban valószín?leg elhagyják majd az els? modellváltozat óta a típusra jellemz? dupla lámpákat, és egy fokkal kevésbé provokatív, a Duke 125 elejére hasonlító arcot adnak a Duke 700-nak.

KTM 690 Duke galéria

És ha már megemlítettük a legkisebb Duke-ot, említsük meg annak új változatait is: 2013-ig bezárólag 200-as és 350-es hengerrel is bemutatják majd a típust, s?t az is valószín?, hogy az Indiai piacra kevésbé sportos, a Duke-nál praktikusabb, de szintén kisköbcentis utcai KTM-eket is kifejlesztenek.

ugrás fel