EST. 2002

MAXimum egy fagyi a tét

"Monte-Carlóban vagyok. A lábam javul, már nincs bedagadva, határozottan szebb" írja Max Biaggi hivatalos honlapján. "Igaz, a biciklin naponta letekert kilómétereken kívül más nem nagyon jöhet még szóba, így a kedvenc edzési formámról, a kocogásról még jó ideig szó sem lehet.
Hamarosan jönnek az újabb sepangi tesztek, ahol már mankó nélkül leszek ott! Fejben ezerszer végigmentem már a pályán, milliméterről milliméterre, előhúzva az emlékezetemből a januári, 2004-es RC211V-vel való tesztelés
minden mozzanatát.

Mindenekelőtt azt próbálom meg elképzelni, hogy milyen lesz az új motor.
Mely javítások lesznek készen, és melyeket kell még elvégezni. Olvastam itt-ott, hogy nagy az érdeklődés velem kapcsolatban, nemcsak az újságírók, de a többi versenyző részéről is. Jó érzés, hogy gondolnak rám, hehehe.
Gondolatban már olvasom is a szalagcímeket.

Természetesen óriási bennem a vágy, hogy megint versenyezzek. Talán túl hosszú volt ez a szünet egyeseknek, de nekem biztosan nem. Ráérek.
Rengeteg munka van még hátra. Szükségünk van a szezon kezdetéig fennmaradó két hónap minden egyes napjára, nekem is, a csapatnak is, hogy dolgozzunk a motoron. Sok anyagot kell kipróbálnunk, és ebben a jövő hétvége csak a kezdet. Igen, ez azt is jelenti, hogy bizony lemaradásban vagyunk. El kell hogy keserítsem a köridők megszállotjait, de a tesztelés az tesztelés, vagyis próba. Itt nem osztanak pontokat, sem trófeákat. Sepangban legfeljebb egy fagyit nyerhet az ember. Ezt úgy mondom, hogy tavaly négy teszten is én voltam a leggyorsabb (Valencia, Sepang 1, Sepang 2, Phillip Island). Gondolkozzatok ezen, emberek, gondolkozzatok."

Biaggi imént idézett nyilatkozatára persze azon nyomban rávetették magukat a hírügynökségek, és ilyen szalagcímeket kreáltak belőle, hogy:
"Biaggi alig várja, hogy kezelésbe vegye az új motort" és ehhez hasonlókat. Ó, tényleg?! Szerintünk azért ennyire nem eszik forrón a kását, sem Monacóban, sem Malajziában, sem Tokióban.

Ami nem jelenti azt, hogy ne volnánk kíváncsiak Maxra, hiszen sérülés ide vagy oda, őt a legnagyobb riválisok is szemmel tartják. De tény, hogy a Kalóz egyéni teljesítményénél most sokkal fontosabb, hogyan alakul, milyen lesz a 2005-ös RCV. Amivel, ne feledjük, Nicky Hayden és a tavalyi ezüstérmes Sete Gibernau is pástra száll.

Sepangban, akárcsak a múlt alkalommal, a Suzuki nyitja a táncot az új GSV-R-rel, majd jön a komplett Honda-gárda, a Ducati élen Capirossival (aki január 25-én belőtte az új pályarekordot: 2’00”54) és debütál Roberto Rolfo a D’Antin csapat GP4-es Desmosedicijével.

ugrás fel