EST. 2002

Még Rea a leggyorsabb!

Jerez de la Frontera izgalmas teszt helyszíne a napokban. A WSBK mezőnye próbálgatja az új motorokat és úgy tűnik izgalmas jövő év elé nézünk.

Bautista az új V4-el már az első napon ígéretes időt ért el, igaz akkor még a top3-ban sem volt de a különbségek azt mutatták, hogy gyorsan fog fejlődni a spanyol pilóta. Az időjárás nem kedvez a tesztnek, a sok eső gyakran vesz el értékes időt a tesztelőktől. A második napra már megindult a Ducati – Alvaro kombó és fel is jöttek a második helyre, érdemes elolvasni Bautista sisakján az üzenetet.

Mivel a spanyol a GP-ben is hasonló technikával motorozott így várható volt, hogy gyorsan fog alkalmazkodni. Csapattársa Davies közel fél másodperces hátrányt szedett össze, de ez érthető is mivel, Ő először teszteli élesben az V4R modellt. Marco Melandri dolgozika legtöbbet a teszten( GRT Yamaha), Ő van kint elsőként és esőben is kitartóan köröz, az olasz versenyző idén már Yamaha nyergében húzza a gázt, és ígéretes 6. hely környékén motorozik. Ebből még könnyen lehet sokkal jobb is, ahogy csapattársa a fiatal SSP bajnok Sandro Cortese is jó időket fut az új motorral.

A Kawasaki jelenleg tartja az első két pozíciót, úgy tűnik Rea-nak igaza volt és jó fejlesztéseket hoz a következő szezonra a csapat. Melandriék mellett a Pata Yamaha is jelen van a teszten, Alex Lowes tempója csak +0.639-as idővel rosszabb mint Rea nem hivatalos köre, így jelenleg Ő a leggyorsabb hangvillás a teszten.

Összefoglalva: a Ducati egyből nem tudta átugrani a Kawasakit, de talán ezt nem is várta senki. Viszont ígéretes idők és gyors fejlődés látható a csapattól, ami azt mutatja, hogy van még a motorban tartalék. Kérdés, mire jut az Auraba következő szezon kezdetéig?

Nem hivatalos idők:
1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1.39.657
2. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) 1.39.979 +0.322
3. Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) 1.40.202 +0.545
4. Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) 1.40.296 +0.639
5. Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1.40.390 +0.733
6. Marco Melandri (GRT Yamaha Team) 1.40.663 +1.006
7. Michael van der Mark (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) 1.41.572 +1.915
8. Sandro Cortese (GRT Yamaha Team) 1.41.972 +2.315

ugrás fel