EST. 2002

Megcsinálják! Honda RC213V az utcára

Múlt héten maga Takanobu Ito, a Honda 2009-ben kinevezett nagyf?nöke jelentette be egy, a gyár jöv?jér?l szóló sajtótájékoztató keretein belül azt a hírt, amit?l a világ hondásainak egyszerre dobban meg a szíve: a Honda végre utcára állítja az RC213V MotoGP versenymotor replikáját.

‘1987-es bemutatása óta a Honda  RC30 (VFR750R) világszerte elismerésre és megannyi rajongóra tett szert,’ – mondta Ito – ‘Most, hogy ismét történelmet írjanak, Honda mérnökök egy csapata elkezdte megalkotni legújabb szupersport motorkerékpárunkat, amiben a MotoGP-ben kifejlesztett technológiáinkat kívánjuk bemutatni.’

Ito san teljes beszédét ide kattintva érheted el angol nyelven

Ugyanakkor kiemelték, az új motor még véletlenül sem a CBR1000RR Fireblade konkurenseként készül, amit többek között az er?sen limitált példányszám, illetve az átszámolva b?ven 10 millió forint felett várható vételár kiválóan tükröz. Hasonló elképzelés alapján az olaszok már korábban építkeztek, az lett akkor a Ducati Desmosedici RR. Szintén GP-technika, szintén horror áron, ami még magát a Ducatit is meglepte azzal, amilyen jól és gyorsan fogyott; a legyártott Desmosedici RR-ek darabszáma, emlékezzünk, sokszorosan meghaladta a kezdeti terveket – úgy gondoljuk, a Honda talán még ennél is nagyobb érdekl?désre számíthat a tehet?s motorosok körében.

Ugyanakkor persze a néhai, legendás, szinte kizárólag kiállítási tárgyként ismert, ováldugattyús Honda NR750-nel is párhuzamot lehet vonni, s?t, sajnos kell is: az új, koncepció formában már az idei nagy európai szemlékre várt Honda RCV-replika is sok esetben kiállítási tárgyként fogja végezni, ami sohanapján hagyja csak el a légkondicionált garázsát, akárcsak az NR-ek jelent?s része.


Két év múlva ez te lehetsz… többé kevésbé. Csak add le jó el?re a rendelést!

A brit MCN szerint továbbá a Honda a V4-es er?forrás átalakított változatát kifejezettem a MotoGP-ben részt vev? CRT-csapatok számára is elérhet?vé tenné, akár már 2013-tól, ami további távlatokat nyithat. Legrosszabb esetben akár a grand prix CRT-részének el-Moto2-esedését is elképzelhetjük, ha például a Honda ott is elnyerne egy beszállítói státuszt.

ugrás fel