EST. 2002

Megcsinálták: Troy Corser a BMW-nél folytatja



És igen, itt a bejelentés: hosszas vajúdás után megszületett a döntés, miszerint a kétszeres világbajnok ausztrál lesz Xaus csapattársa az új S 1000 RR nyergében. Megüresed? Yamaháját Guintoli tesztelte ugyan, de Spiesszel is tárgyalásban állnak a hangvillások. És ezzel még nincs vége…


A BMW Motorrad örömt?l repesve jelentette be, hogy aláírta két évre szóló kontraktusát Troy Corserrel, ezzel véget ér a szappanopera els? epizódja: megvan, kié a másik S1000RR, mert az egyikr?l ugye már tudvalev? volt, hogy Ruben Xausé. A németek megmondták, hogy másik versenyz?jük kilétét szeptemberben fedik föl, és lám, precízségüknek ismét tanújelét adták – bár ezúttal lehet, hogy blöfföltek.

Corser és a bajorok násztánca több fejl?dési fázisra bontható: Misanóban mindenki biztosra vette a frigyet, szinte csak a bejelentést várták a médiamunkások. Brnóban aztán már megrezgett a léc, Doningtonra pedig már arról szóltak a hírek, hogy Troy marad a Yamahánál, mivel a japánok nem szívesen engednék el, ha már Haga távozóban van. Vallelungában aztán már maga a hangvillás alakulat deklarálta, hogy 2009-ben velük bizony nem versenyez az ausztrál. Angliában Corser még azt mondta: a BMW ajtaja nyitva áll, és ezt maga Peter Müller er?sítette meg az itáliai hétvégén. Mostanra lezárult ez a sztori is: két évig egy totálisan új német négyhengeressel motorozik a nagyöreg TC, aki nemcsak tapasztalt és mindmáig gyors, de remek tesztpilóta is… ami éppenséggel nem jön rosszul a csapat mérnökeinek.

Az, hogy eddig vártak a hivatalos igennel, több dolognak is betudható. Max Biaggi például augusztus végéig látogatta a BMW versenyosztályát, teljsesen reális esély mutatkozott arra, hogy megegyeznek. A németek természetesen leestek a székr?l, amikor meghallották Massimiliano anyagi elvárásait, azután nem is hallottunk nagyon err?l a vonalról.

Célfotó ’99-b?l

‘Troy-jal és Rubennel azt hiszem, a legjobb párost sikerült összehoznunk’ – mondta Müller úr, a BMW alelnöke és fejlesztési felel?se. ‘Corser rutinja egyedülálló a kategóriában, és ez vegyítve Xaus elemi erejével valóságos álomcsapatot eredményez. Ezt a kombinációt kerestük. Az ? ismereteik hatalmas segítséget nyújtanak majd nekünk törekvéseink eléréséhez: céljaink egyszer?ek, minél rövidebb id? alatt szerenénk versenyképesek lenni az SBK-ban.’ Berti Hauser, a bajorok versenysport-igazgatója megjegyezte: ínyére lenne, ha Corser volna az els? motoros a Superbike történetében, aki három különböz? márka színeiben nyer világbajnoki címet.

ugrás fel