EST. 2002

Megérkezett a BMW elektromos robogója

Idén tavasztól megvásárolható a BMW elektromos robogója a CE 04. A városi mobilitást kiszolgáló nagy robogó család első teljesen elektromos modelljét már egy éve promózza a gyár, de idén januárban volt a tiszteséges sajtó bemutatója Barcelonában, így jó pár teszt videó is elérhető már a neten.

A futurisztikusnak szánt forma szerintem inkább hat mainak, a benzines robogóik között van, ami sokkal ijesztőbb. De nézzük objektíven. Az attrakció a dologban, hogy fogtak egy lapos lítium-ion 8,9 kilowattórás akkumulátort (amit amúgy az I4-es elektromos autójukban is használnak, csak ott 11 van belőle) és berakták legalulra a taposó lemez alá egy alumínium házba. Az alacsony súlypontnak mindig örülünk, ráadásul a menetszél és hűti, így 42 lóerőt és 62 nm-t tud a motor, 130 km a hatótáv, ha rányomod otthon a garázsban a fali dugaljra 4 óra 20 perc alatt tölt fel teljesen, ha megveszed a gyorstöltőt 1:45 percet kell várnod egy teljes feltöltésre. Szeretik mondogatni a 0-ról 50 km/h-ra való gyorsulást, ami 2.6 másodperc de a tesztelők szerint is elég dinamikusa gép ahhoz, hogy a városban ellépj a forgalomtól.

A dizájn kiemeli a konstrukció előnyét: nincs nagy belsőégésű motor, kuplunggal és széles kipufogóval van helyette egy keskeny és egyszerű test, egyoldalú lengőkarral és egy még egyszerűbb hátsó lámpa egységgel, ahol már kevesebb mint 30 cm-re keskenyedik a jármű. A tengelytávja meglepőan nagy, 1675 mm, ami még az 1250R GS-re is ráver jó 150 mm-et. Szépen mutat rajta a lebegő gördeszka ülés, ami 780 mm-re van a földtől.

Újdonságnak hat továbbá az oldalra nyíló tároló rekesz a motor közepén, ahova egy full-face bukót épphogy be lehet gyötörni, plusz pont a gázteleszkóppal csillapított rekesz fedél. A motor menetkész tömege 231 kg.

A kesztyűtartó helyén találjuk a töltő csatlakozót, mellette van egy vízálló és szellőztetett rekesz a telefonunknak egy USB-C csatlakozóval. Mindenki dicséri a nagy 10.25 colos TFT kijelzőt, aminek a képét akár megosztva is használhatjuk pl. felén mutatja a navigációt másikon a menet adatokat és persze kezeli a teflonunkat is.

Természetesen fullos a technikai csomag, alapból kapunk 3 vezetési módot, ASC és ABS biztonsági rendszereket. Tud tolatni, köszönni és búcsúzkodni a LED-es lámpákkal, kirakja a féklámpát motorfékezésnél is, parkolóféket rak, ha kihajtod az oldal támaszt, és van egy 12V-os csatlakozod is a kormány alatt. A szalonban az x-ellgetés 4.5M ft-tól kezdődik.

Képek: BMW

ugrás fel