EST. 2002

Mégis jön az Aprilia RSV550?

Egyik kérlelhetetlenül konok olasz riporter kollégánk addig nyaggatta az általa feltételezetten fejlesztés alatt álló, kisköbcentis Aprilia RSV sportmotort érint? kérdéseivel Francesco Polimeni Aprilia termékmenedzsert, amíg ki nem bújt a szög a zsákból.

„Az SXV 5.5 egy rendkívüli kis motorblokk, az általa hajtott sportprototípus már régóta m?ködképes állapotban van a gyárban.” – ismerte el Polimeni, valamint azt is elmondta, hogy (várakozásainkkal ellentétben) nem a megboldogult RS250 vázában tesztelik az 550-es négyütem? V2-est, hanem a kistestvérben. „Mint azt bizonyára tudják, az RS125 váza és futóm?ve túlméretezett, rendkívül strapabíró, ezért annak érdekében, hogy kiderítsük, a projekt milyen végletek között életképes, inkább a 125-ös platformot választottuk a prototípus alapjának.”

Ilyesminek képzelhetjük el az RS125 vázával és az SXV5.5 77 fokos V-blokkjával felszerelt RSV sportmotort.

A jó hírek ellenére természetesen RSV550 jöv? heti, a milánói Eicmán történ? bemutatásának esélye egyel? a nullával. A jelenlegi gazdasági helyzet nem teszi lehet?vé az Aprilia számára, hogy a közeljöv?ben széria éretté varázsolja a konstrukciót, bármennyire is szeretnénk mi is, és ?k is ezt. A meglehet?sen kihegyezett SXV/RXV-blokkokat jelent?s mértékben át kellene alakítani annak érdekében, hogy a supermotózás és az endúrózás során keletkez? terhelésnél jóval nagyobb utcai és versenypálya-strapát is gond nélkül elviseljék – ez teszi ki a feladat oroszlánrészét a noalei gyár számra, nem a blokk vázba kanalazása.

Valószín?leg minden motorbolond számára több mint érdekes lehet egy apró, kompakt, alacsony súlyú és robbanékony sportmotor, ami ráadásul az Aprilia sportos termékpalettájában is azonnal megtalálná a maga helyét, de egyel?re muszáj türelmesnek lennünk, hiszen a hatalmas mókával kecsegtet?, 500 köbcenti körüli, V2-es Aprilia RSV sportmotor várhatóan 2010 vége el?tt ki sem fogja dugni az orrát a gyárkapun.

ugrás fel