Egyik kérlelhetetlenül konok olasz riporter kollégánk addig nyaggatta az általa feltételezetten fejlesztés alatt álló, kisköbcentis Aprilia RSV sportmotort érint? kérdéseivel Francesco Polimeni Aprilia termékmenedzsert, amíg ki nem bújt a szög a zsákból.
„Az SXV 5.5 egy rendkívüli kis motorblokk, az általa hajtott sportprototípus már régóta m?ködképes állapotban van a gyárban.” – ismerte el Polimeni, valamint azt is elmondta, hogy (várakozásainkkal ellentétben) nem a megboldogult RS250 vázában tesztelik az 550-es négyütem? V2-est, hanem a kistestvérben. „Mint azt bizonyára tudják, az RS125 váza és futóm?ve túlméretezett, rendkívül strapabíró, ezért annak érdekében, hogy kiderítsük, a projekt milyen végletek között életképes, inkább a 125-ös platformot választottuk a prototípus alapjának.”
Ilyesminek képzelhetjük el az RS125 vázával és az SXV5.5 77 fokos V-blokkjával felszerelt RSV sportmotort.
A jó hírek ellenére természetesen RSV550 jöv? heti, a milánói Eicmán történ? bemutatásának esélye egyel? a nullával. A jelenlegi gazdasági helyzet nem teszi lehet?vé az Aprilia számára, hogy a közeljöv?ben széria éretté varázsolja a konstrukciót, bármennyire is szeretnénk mi is, és ?k is ezt. A meglehet?sen kihegyezett SXV/RXV-blokkokat jelent?s mértékben át kellene alakítani annak érdekében, hogy a supermotózás és az endúrózás során keletkez? terhelésnél jóval nagyobb utcai és versenypálya-strapát is gond nélkül elviseljék – ez teszi ki a feladat oroszlánrészét a noalei gyár számra, nem a blokk vázba kanalazása.
Valószín?leg minden motorbolond számára több mint érdekes lehet egy apró, kompakt, alacsony súlyú és robbanékony sportmotor, ami ráadásul az Aprilia sportos termékpalettájában is azonnal megtalálná a maga helyét, de egyel?re muszáj türelmesnek lennünk, hiszen a hatalmas mókával kecsegtet?, 500 köbcenti körüli, V2-es Aprilia RSV sportmotor várhatóan 2010 vége el?tt ki sem fogja dugni az orrát a gyárkapun.
Legutóbbi hozzászólások