EST. 2002

Megmenekül a Morini, csapó kett?

Thomas Bleiner, vállalkozó és motorversenyz?, ma már inkább csak motoros és m?kedvel?. ? lehet az az ember, aki visszarángatja a szakadék szélér?l a Moto Morinit.

A történelmi jelent?ség? olasz márka cs?deljárása folyamatban van, talán többen olvasták hasábjainkon, hogy a gyárban készleten maradt raktárkészletet, motorokat, alkatrészeket és kiegészít?ket a cs?dbiztos teljes korszer? módon az interneten, nyitott fórumon, webshop-formátumban bocsátott ‘árverésre’ a piaci árak töredékéért. Ki is söpörtek mindent, a bevételb?l sikerült a beszállítói követelések egy részét rendezni, a Moto Morini pedig mára nem más, mint egy meglehet?sen értékes ingatlanegyüttes Casalecchio di Renóban. No meg egy név. Egy nem akármilyen név.

Megmenekül a Morini csapó kett?

Bleiner úr elképzelése az, hogy a nevezett gyáregység tetejére egy 1,1 megawatt teljesítmény? napenergia-er?m?vet telepít. Újraélesztési ajánlatának ez a sarokköve: „A Granferro és a Corsaro modellek gyakorlatilag készen vannak, nagy kár lenne hagyni elt?nni a süllyeszt?ben egy olyan céget, amelyben ennyi lehet?ség van” – mondta a Corriere Bolognese cím? helyi lapnak. „El kell kerülni, hogy az árverés és a felszámolási eljárás arról szóljon, hogy valaki spekulatív céllal megszerezze az ingatlant és engedje elveszni a márkát.” A Bleiner-féle pályázatban szerepel nyolc f? teljes munkaid?s foglalkoztatása június hónaptól kezd?d?en.

Bleiner és társa, Gianni Farneda eközben motorkereskedéseket látogatnak egy majdani viszonteladói hálózat reményében, és kilátásba helyezte – talán egy kicsit elhamarkodottan – a részvételt a 2012-es milánói Eicmán is, ahol a modellek kaphatnának egy újabb adag marketing-löketet.

Megmenekül a Morini csapó kett?

Maga a naptelep-beszerelés egyébként roppant rövid id? alatt megvalósulhatna, a járulékos támogatások és az energiatermelésb?l származó bevétel pedig a számítások szerint elegend?ek lennének, hogy a vállalattal szemben fennálló összes követelést rendezni lehessen megnyugtató határid?n belül.

A Moto Morini cs?deljárását vezet? biztos sajtómegkeresésre elmondta, egyel?re hivatalosan nem kapott ajánlatot senkit?l, noha több ‘csoportosulás’ is érdekl?dött a cég fel?l. A záróárverés napja április 13.

ugrás fel