EST. 2002

Mégsem funbike lesz a Crossrunner?

„Az itt közölt valamennyi m?szaki adat el?zetes, melyek külön bejelentés nélkül megváltoztathatók.” – így zárja a 2011-es Crossrunner sajtóanyagát a Honda Hungary, a rugóút csökkenésr?l pedig még hírlevelet is küldött szét a Honda Europe, úgyhogy igazából egy rossz szavunk nem lehet.

Mégsem vethet? talán a szemünkre, ha picit úgy érezzük, hogy a Honda ezzel az utolsó pillanatban végrehajtott beavatkozással bizonyos szempontból elrontotta a Crossrunnert. Az eredetileg meghatározott 165 mm-es els? és 145 mm-es hátsó rugóutakat elöl 108-ra, hátul pedig 119-re csökkentették, amivel – szerintünk – egy csapásra kiölték a motorból azt a pici extrát, ami pont arra volt jó, hogy ne csak egy kényelmesebb, magasabb, nagykormánnyal feldíszített VFR800-at lássunk meg benne.

Mégsem funbike lesz a Crossrunner?

Ez az, haver, irány vissza az aszfaltra! Tudod te, hol a helyed!

Bemutatócikkünkben [mi] is úgy hivatkoztunk a Crossrunnerre, mint valami hatalmas funbike-ra, amiben a csupaszok motorozhatósága a túraendúrók kényelmével fuzionál, de ezek után már bizonytalanabbak vagyunk hovatartozását illet?en.

A váz, a blokk, a kerekek, mint tudjuk, a VFR800 alkatrészei (-vel szinte megegyez?ek), és most már a futóm? is szó szerint ugyanolyan a két motoron: a Honda hivatalos oldalán a technikai adatok alapján a VFR800 is megkapta a 800X vastagabb, 43 mm-es els? teleszkópjait, és egy milliméter híján már a rugóutak is tökéletesen egyeznek a két modellen.

Azt persze biztosra vehetjük, hogy a leend? Crossrunner-tulajdonosok 99%-ának soha nem fog valós hátránya származni abból, hogy motorjuk 4-6 centivel rövidebb úton rugózik, s?t talán a vezethet?ség még biztonságosabb is lett, az élmény pedig sportosabb ezáltal, de például nekünk, magyaroknak pont jól jött volna az a kis plusz puhaság egy tipikus magyar mellékúton…

ugrás fel