EST. 2002

Melandri az Apriliával folytatja

Különféle szerz?déses akadályok miatt a hivatalos bejelentésre egészen eddig várni kellett, pedig már régóta nyílt titok volt: Marco Melandri az Aprilia Racing gyári csapatában folytatja pályafutását a Superbike világbajnokságban. Pusmogások, pletykák már hetek óta voltak, amikor viszont Jerezben a versenyeket követ?en az olasz a noaleiek motorján tesztelt, szinte biztosra vehettük az új kontraktus létrejöttét. 


Október hónappal lejárt Melandri BMW-s szerz?dése és szabadon beszélhet a jöv?jér?l. Ennek szellemében november elsején csak annyit tett ki twitterére: ‘Aprilia RSV 4’. Meglehet?sen lényegretör? és egyértelm? üzenet volt. Azóta már kerültek fel képek is a jerezi tesztr?l, a motorról, meg a ruhájáról, ezzel egyidej?leg hivatalossá vált a 31 éves motoros átigazolása.

Készüljetek!

‘Mától kezdetét vette az új kalandom egy régi ismer?ssel… az Apriliával! Régóta nem volt már, hogy ennyire izgatott legyek egy tesztelés el?tt, egész nap csak ültem a boxban és csodáltam, vizsgáltam a motort, még miel?tt ráültem volna. Nagyon keveset aludtam akkor éjjel. Olyan voltam, mint egy kiskölyök, mikor el?ször megy iskolába, féltem a rossz id?t?l és imádkoztam, hogy bírja a bokám, ami a versenyen is komoly gondokat okozott, beinjekciózva. A tesztre viszont fájdalomcsillapítót nem, csak egy gyulladáscsökkent?t kaphattam. 

Az els? menet után, ami szerencsére szárazon történt, visszamentem a boxba, próbáltam nem nagyon kimutatni az érzéseimet, de olyan lehettem, mint egy gyerek, aki végre megkapja a h?n áhított játékszerét, amit a reklámokban látott. Elég hülye id?nk volt, néha esett, néha nem, úgyhogy eldöntöttem, óvatosan megyek.

Készüljetek egy óriási 2014-re!!!’

(Melandri bejegyzése hivatalos oldalán)

A soron következ? évad lesz Melandri negyedik SBK-s szezonja, miután a Yamahával debütált 2011-ben, majd két évet teljesített a BMW kötelékében. 78 indulás mellett 13 gy?zelmet szerzett (négyet R1-en, kilencet S1000RR-en), 38-szor állt dobogón és mindössze egy pole-t jegyzett, Aragónban, két éve.

Összetettben egy második (2011), egy harmadik (2012) és egy negyedik (2013) hely áll neve mellett, és célja természetesen nem az, hogy jöv?re ötödik legyen – sokkal inkább az eddig elmaradt vb-címre hajt. Melandri, a MotoGP 2005-ös ezüstérmese szép éveket töltött az Apriliánál, 2000 és 2002 között a néhai 250-es géposztályban versenyzett, utolsó szezonjában kilenc futamgy?zelmet aratott és világbajnok lett.

ugrás fel