Most már biztos, hogy a robogók a Föld megment?i; illetve ha kifogás kellett az idénre tervezett újrobogó vásárláshoz, ez arra is jó: a Piaggio észak-amerikai leányvállalata számos környezetvédelmi szervezettel együttm?ködve kiszámolta, mennyivel járna jobban pénztárcánk és környezetünk, ha autó helyett legalább jó id?ben robogóval közlekednénk.
Az amerikaiaknak készített – ezért a lehet? legkönnyebben értelmezhet?re tervezett – alább látható szép színes szórólapból kiderül, hogy a robogózás csökkenti a széndioxid kibocsátást, az üzemanyag felhasználást, növeli a munkavállalók produktivitását nem is kevéssel, dollár milliárdokat spórolva meg évente. Ez persze evidencia, csak talán a léptékek nem egyértelm?ek.
A városi terepjárók (SUV), egy Vespa robogó, és egy középkategóriás autó fogyasztása mérföld/gallonban. Sárgával a fenntartási költségek, pirossal a széndioxid kibocsátás fontban megadva.
A teljes (sajnos csak angolnyelv?) szórólap megnyitásához klikk a képre!
A felmérés készít?i szerint, ha a városi amerikaiak évente csak fele-fele arányban használnának robogót és autót, úgy 2020-ig átlagosan évi 3,9 milliárd gallonnal (kb. 14,7 Mrd. literrel!) csökkenne az üzemanyag felhasználás, 198 millió hordóval az olajimport, és 35 millió tonnával a széndioxid-kibocsátás – még egyszer mondjuk, évente, és csak az USÁ-ban.
A robogózás ily’ mérték? elterjedése természetesen elképzelhetetlen, f?leg a nagy autóikból még kiszállni sem nagyon hajlandó amerikaiaknál, pedig a fenti kellemes mellékhatásokon felül többszázezer új munkahely is teremt?dne, illetve nem utolsó sorban nagymértékben csökkennének a nagyvárosok körül, a reggeli és délutáni órákban állandósult forgalmi dugók.
Csak New York City-re lebontva is eléggé meggy?z? számok jöttek ki: ha a Big Apple utcaképében fellelhet? járm?vek csupán 20%-a lenne robogó, már akkor is 122 millió dollárt spórolhatnának a városiak évente üzemanyag-költségeiken, a felhíguló, felgyorsuló forgalom hatására pedig egy ember évente körülbelül 100 órával töltene kevesebbet dugóban rostokolással. Arról már nem is beszélve, hogy a motorozás, robogózás milyen pozitív hatással van az emberek közérzetére, még a néhány elkerülhetetlen balesetet is beleszámolva.
Ilyenkor sajnálhatjuk igazán, hogy nem jött össze a B125-kezdeményezéshez szükséges aláírás-darabszám, hiszen a fenti arányok természetesen nem csak az észak-amerikai nagyvárosokra érvényesek. Autóról robogóra váltani a világon mindenhol jó – nem csak neked, de környezeted számára is…
Legutóbbi hozzászólások