Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-mx Mérföldk?: A legsúlyosabb gyári kudarc

Mérföldk?: A legsúlyosabb gyári kudarc

Hirdetés

Szöveg: MXonline.hu (A PulpMX cikke nyomán)

A Husquvarna története tényleg a régi id?kig nyúlik vissza a motokrosszban. A kései ötvenes évekig, amikor is a Husky még komolyan a sport élvonalába tartozott. A hatvanas évek elején a könny? kétütem? svéd motor kifúrta a nagy négyütem? BSA-kat. Aztán sokáig csend volt, majd a kilencvenes évek elején a sport megint a négyütem?ek felé fordult, és ismét a Husky nyerte az els? világbajnoki címet egy négyütem?vel – harminc év után. Az évek során a Husqvarna tizenhat világbajnoki címet és számtalan off-road bajnokságot nyert.

Husqvarna motokrossz

Kent Howerton nyerte az utolsó amerikai bajnoki címet Husqvarnán 1976-ban. Aztán olyan versenyz?kkel, mint Lamson vagy Chiodi volt valós remény, hogy az elveszett varázs visszatér a Ferracci csapattal – nem így lett.

A hetvenes években a Husky nagyon komoly versenyz?ket ültetett a gépeire beleértve Brad Lackey-t, Gary Semicset, Kent Howertont, Mark Blackwellt, Marty Tripest. A kiemelked? év 1976 volt, amikor Howerton megszerezte a 500-as AMA bajnoki címet. Szerencsétlenségükre Howerton távozása a Suzukihoz ’78-ban átkot ültetett a Husky bajnoki esélyeire az USA-ban.

Husqvarna motokrossz

Sokakat sokkolt, amikor Steve Lamson Husqvarnára ült 2001-ben. Egymillió dolláros bajnoki bónuszokról beszéltek és 250 000 dolláros alapfizetésr?l. Ez a csábítás túl nagy volt a kétszeres bajnoknak, hagyta a Honda ajánlatát, és a Husqvarnával írt alá. Egy döntés, amit Lamson a mai napig bán…Lamson rettenetesen szenvedett a Supercrosson a Fast by Ferracci csapatnál. 2001-ben 19. lett a bajnoki összesítésben (egy hellyel a márkatárs Jason Thomas el?tt). 2002-ben pedig még rosszabbra fordultak a dolgok, miután eltörte a lábát a második futamon San Diegoban, így a szezon hátralév? részét kihagyta.

A nyolcvanas években a Husky a nagy változás éveit élte. Messze elmaradtak a japánok mögött teljesítményben és nehéz volt min?ségi versenyz?t találni, aki szóba állt velük. Az egyik legnagyobb név a nyolcvanas években a kés?bbi 125-ös nemzeti bajnok, Mickey Dymond volt, aki ’84-’85-ben az AMA SX/MX-ben Husqvarnával ment. 1984-ben hetedikként végzett MX-ben. Miután azonban Dymond ’86-ban a Hondához távozott, több mint egy évtized kellett, hogy ismét egy komoly versenyz?t ültessenek a Husqvarnára.

Ha érdekel a cikk folytatása, kattints ide, és olvasd el az MXonline oldalán!