EST. 2002

Merre tart a MotoGP?

Látunk egy képet a MotoGP-r?l, a valóság azonban mást mutat. A pénznyeldében
érdekelt (?) gyártók közül többen a tönk szélén állnak. A kisebb szponzorok
szédületes summákat tesznek le azért, hogy felt?nhessenek egy-egy idomzaton
vagy hogy 10 pontos bet?kkel oda legyen hímezve a nevük egy mellényzsebre.
?k
ezáltal ott lehetnek az imádott világ körforgásában: paddockon belülre kerülnek,
úgymond. Itt már összekeveredik hiúság és valós reklámérték.

Két évvel a MotoGP-projekt beindítása után a gyárak költség- és teljesítménycsökkentésr?l
kezdenek beszélni. Igaz, azt se gondolhatja komolyan egy m?szaki alakulat sem
,
hogy a mostani 990kcm 900-ra redukálása gyökeresen megoldaná a problémákat.
Fél év nem telne bele, és a 990 kcm 250 lóereje a 900 kcm 270 lóerejévé változna,
magyarán minden maradna a régiben. Ott van például a Honda: sorozatos vereségeket
szenved a Yamahától
, Rossitól, ahogy tetszik. Reagálni fog? Reagálni
fog. Hogyan? Úgy, hogy új blokkot fejleszt, beruház, t?két mozgósít
, egészen
addig, míg vissza nem veszi a királyi jogart. És a Yamaha felveszi a keszty?t?
Fel, miért is ne venné. És a többiek? A Suzuki meg a Kawasaki még talán. A Ducati,
az Aprilia és a náluk kisebbek? Ugyan.

Gondoljunk a KTM látványos kihátrálására év elején: az osztrákok számoltak,
és rá kellett jönniük, hogy az év végi mérlegzárásnál gyertyát gyújthatnak
a Sz?zanyának, ha csak a prototípus megvalósításához szükséges eurómilliárdokat
bukják
.

ugrás fel